zondag 25 juni 2006

Voor vier Euro geluk

Gistermiddag las ik bij Anneke een logje over haar mokjes met borduurwerk. Anneke liet al eerder leuke dingetjes zien die ze bij de kringloopwinkel had gekocht. Ik had toen al gedacht dat ik nodig eens een kijkje moest nemen in de pas vernieuwde kringloopwinkel in mijn woonplaats. De winkel ligt een een wijk waar je eigenlijk niets te zoeken hebt en om die reden was een bezoekje er nog steeds niet van gekomen.
De winkel is bovendien maar zeer beperkt open.
Achterin het pand trof ik een vrij grote boekenafdeling aan waar alles  netjes op onderwerp was gesorteerd.
Het was dus niet moeilijk om de handwerkboeken te kunnen vinden.
op onderstaande foto een overzicht van de buit, voor  vier Euro kun je een hoop plezier hebben.

bij Thuiskomst lag de nieuwe Marquoir in de brievenbus
er staat weer erg veel in, mooie foto's, leuke patronen een uitgebreid artikel over de Amish en de komende quilt-tentoonstelling in Val d'Argent waar France point de croix ook altijd aanwezig is. Ik ga lekker lezen vanmiddag in mijn "nieuwe" boeken en mijn tijdschrift en tussendoor borduur ik wat verder aan mijn quaker sampler

16 opmerkingen:

marian'ne m zei

Joh, wat een verwennerij. MMMMMM die wil ik ook wel. Ik herken er geen een van, nmisschien kun je wat titels noemen. Altijd op zoek naar boeken waar ik het bestaan nog niet van weet.

marcella zei

@Marianne, volgens mij ken je ze best en heb je er minstens eentje van. Maar zo opengeslagen oogt het toch weer allemaal nieuw. Ik zal straks even een lijstje maken van titels en schrijver als ik een verdiepinkje lager ben.

marcella zei

Borduren - Nora Jones
Kruissteekjes 1 - Annie Oldenziel
Groot perzisch Ajourboek - Henriëtte Beukers
Klederdrachten - Constance Nieuwhoff
Alles over Handwerken - uitg Cantecleer

Annette-p zei

Heerlijk: nieuwe boeken!
Staan er in je laatste aanwinsten nog mooie patroontjes en technieken voor in je pronkrol?

marian'ne m zei

marcella, dank je wel!! Neee 3 heb ik er toch echt niet, de leeuwen herkende ik opeens toen ik net het logje had geplaatst. Nora Jones, heb ik nooit van gehoord. Kunnen we weer gaan(laten) speuren!!

anneke zei

hoi Marcella, je hebt een goede oogst! onze kringloopwinkel heeft meestal geen boeken (meer, want die staan bij mijn in de kast...). ook de kringloopwinkel waar ik vorige week was, had weinig boeken. wel een idee om al die boeken weer eens in te kijken! (of er een logje over te plaatsen)

groetjes en veel plezier

marcella zei

Hoi Anneke, werd ik toch door jou geïnspireerd al hoopte jij dan op andere inspiratie ;) Heb je weleens in Utrecht op de oude gracht (richting carol Cox) bij de kringloop gekeken? die heeft echt erg veel. Meestal neem ik daar niets mee omdat ik dan de hele dag met die boeken loop te sjouwen, een stukje verderop zit ook nog een antiquariaat dat nog wel eens wat heeft op textiel gebied. Ik weet ook niet hoelang ik hier bij de kringloop kan blijven kopen, ééns is het op natuurlijk ;)
Goed idee om logjes te schrijven over de boeken uit je vooraad, soms zijn ze een tijdje uit beeld en heb je even geen idee hoeveel leuks er allemaal zomaar in de kast staat.

Lous zei

Zelf ga ik nooit naar een kringloopwinkel omdat mijn huis al te vol is, zelfbescherming! Maar jij vindt er toch maar mooie boeken, de naam Nora Jones is voor mij een zangeres. Het Franse blad ken ik niet maar het ziet er interessant uit.

marian'ne m zei

De foto rechts bovenin blijft mij intrigeren. De randen doen mij aan Marken denken. Het blad zal wel niet los in Holland te koop zijn?

Berthi zei

Een geweldige buit voor slechts 4 euro!
Boeken heb je nooit genoeg, zeg ik altijd. Alleen, als je al heel veel boeken hebt, weet je soms niet meer of je dat ene boek nu al wel of niet hebt! Soms komt het wel eens voor dat er dan twee dezelfde exemplaren te vinden zijn in mijn voorraadje! Dat maakt ook weer niet, dan heeft er iemand anders weer plezier van!

Ria zei

Leuk, voor weinig geld van die mooie handwerkboeken kopen.Vorig jaar op de rommelmarkt weer de drie multo's van"Het Komplete Handwerken" terug gekocht.Jaren geleden weggedaan van-weege ruimtegebrek.Dus nu weer terug op het honk.Heerlijk!

marcella zei

@ Marianne, de "Markense" randen komen niet uit Marken maar uit een van de scandinavische landen. Het boek is een vertaling uit het Zweeds. De randjes van de merklap zijn behalve in x-steken ook in blackwork en assisisch borduurwerk, in platsteken en in rijgsteken, een soort stopwerk dus. Het ziet er erg mooi uit in het boek ( en brengt op nieuwe ideetjes ;)

marian'ne m zei

mooi zo, vasthouden die goede ideetjes;-)))

anneke zei

@Marcella: jaja, zaterdag ga ik weer een dagje Utrechten. ik weet niet zeker of ik aan de kringloopwinkels toekom, maar genieten ga ik sowieso.

groetjes

Juul :o) zei

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! :o)

marcella zei

Juul lezend zag ik dat Anneke vandaag in Utrecht was. Ik ben benieuwd of zij nu ook aanwinsten heeft.