dinsdag 27 juni 2006

Quakerfinale

Het laatste deel van de Quakermerklap in zes delen staat op internet.
Hier kun je het patroon vinden.
en zo ziet het er uit als alles geborduurd is

Iedere maand was het een verrassing hoe de merklap verder zou gaan. Tot mijn grote verrassing is het laatste deel een traditioneel quaker alfabet; doen we onbedoeld toch nog mee aan ABC-je mee ;)
Ik ben zeer tevreden over het project, het was leuk om mee te doen,  er was een klein ploegje enthousiast aan het werk en ook achter de schermen werd er druk over gepraat. Deze keer geen foto van Basje..zij heeft ons voor een paar weken verlaten en ik hoop dat ze veel plezier heeft "daar".
Nieuw bij het Quaker foto gebeuren hier is Ria, ook zij doet mee en stuurde me onderstaande foto.
die van haar is AF tot en met deel vijf  natuurlijk, zij wel ;)
Ik ga mijn merklapje nu snel helemaal afmaken, het wordt niet ingelijst maar afgewerkt met een open zoompje. Ondertussen staat er weer een nieuw project te gebeuren, de breirol van Carla.
daar komt een andere keer een logje over.

de merklap van Ria


mijn merklap
hier vind je nog meer Quakerlapjes

19 opmerkingen:

Annette-h zei

Ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik wel heel erg achter loop...nog even en dan heb ik vakantie. En dan beloof ik beterschap!

marian'ne m zei

Ria, mooi geworden hoor, ook mooi kleurgebruik.
Marcella, ik vind het een heel mooi patroon geworden, heb het totale patroon gezien!!! En jij bent ook al een heel eind. Ik ben benieuwd hoeveel er uituindelijk te zien zijn.

Lous zei

Het ziet er van beiden mooi uit , het lijkt me moeilijk om de goede kleuren te kiezen ,een kleur 517 zie ik op het patroon is een stuk eenvoudiger, misschien ga ik me daar aan wagen!nog succes met het laatste stukje.

marcella zei

@Marianne, Ik heb onderaan het log nog een linkje gezet, ik hoop niet dat je nu spijt krijgt van je vraag maar hier kun je nog 50 pagina's quakermerklapjes met dit patroon bekijken ;)
@Annette, zondag doe je toch wat anders hoop ik?
@Lous, als je moeite hebt met kiezen kun je klikken op de onderste link.
kiezen wordt er niet makkelijker op hoor ;)

Annette-h zei

Marcella, het is wel de bedoeling. Ik zeg wel altijd dat ik niet ga als het (heel hard) regent.

marian'ne m zei

ja,ja,ja ik kijk hier regelmatig:-))). Er zijn er wel een aantal blijven steken. Maar dat geeft niets, dat komt van zelf wel. Even wat afwisseling van borduurwerk is ook af en toe nodig.

Berthi zei

Ze worden erg mooi. Leuk om al die verschillende kleuren te zien van al die andere merklapjes.
Succes met het laatste stukje: het Abc!:))

ineke zei

O, wat wordt dit mooi allemaal. Heb ook op de franse site gekeken naar al die verschillende versies van dit patroon en ik weet niet wat ik nu de mooiste vind, één kleur, twee kleuren of veelkleurig, het heeft allemaal z'n charmes.
Ik hoop dat ik stokoud mag worden, dan maak ik hem ook nog eens.

ingrid van der Harst zei

Ooooooooooooo, alweer iets wat ik ook wil doen!! Ik vind ze zo mooi! Groetjes van Ingrid.

Ria zei

Leuk Marcella dat mijn lap er bij staat, het was ook erg gezellig om het te maken.Dat was de reden dat het ook snel ging, maar aan het laatste stukje moet ik nog beginnen.Nu liggen de bollen katoen gewassen en wel klaar voor 1 juli.Lijkt mij ook weer leerzaam te worden.

Jeanny Cobben zei

Mijn lapje is gisteren afgemaakt, vandaag span ik het op en zodra het is ingelijst, verschijnt het op mijn website. Dit zal hopelijk volgende week zijn.
Groetjes van Jeanny.

marian'ne m zei

@Ria, was jij de katoen eerst, ook als het nieuw is?

@Jeanny, ik bewonderde je Hardanger borduurwerk al eerder, maar nu zie ik dat je met het Schwalmer ook al mooie dingen hebt gemaakt. Knap hoor!!!

@Marcella, ik probeerde mij in te loggen voor het project voor de breiwol, maar daar kom ik niet doorheen. Ga het op een andere manier proberen. Heb jij nooit problemen met een Yahoo group qua reclame etc. Mijn man is er nogal huiverig voor sinds hij wel problemen had gekregen daardoor.

Ria zei

Normaal niet hoor Marianne,maar dit zat al 30 jaar in een zak(uit de gordijnen tijd) en stonk vreselijk muf.Vandaar!!!!

marian'ne m zei

o, goed idee Ria, ik heb ook nog bollen liggen van mijn gordijnen haakperiode :-)). Moet ik toch die enge zolder op, brrr!!!

marcella zei

Leuk Jeanny, dat jij hem al af hebt; ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
@Marianne, ik vroeg me ook al af of ik m'n katoen nu moest gaan wassen ;)
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met Yahoo groups.

Juul :o) zei

MOOI! MOOI! MOOI! :o)
Het is inderdaad best moeilijk om uit te kiezen, welke kleur(en) te gebruiken...
:o)

marcella zei

Kiezen vind ik nog steeds erg moeilijk en als ik dan eenmaal heb gekozen zit ik weer te aarzelen of ik toch niet.....

Ria zei

Dit herken ik o zo goed.

yvonnep zei

Prachtig! En je kunt eventuele spam van Yahoo ondervangen door het met een hotmailadres te doen...ik weet het, ik weet het, het klinkt als de mijl op zeven...