maandag 12 juni 2006

Rood

Ik zag het ergens bij Berthi langskomen. maar waar?
Het was net op het moment dat ik zo'n plaatje "nodig" had.
Ik heb het met een steelsteekje geborduurd en het breiwerkje met een kettingsteek, het lijkt zo wel een sokje in wording. De rok is geborduurd met spansteken voor een echt ruitjes-effekt.
Wat ik ermee ga doen vertel ik (nog) niet.

Berthi liet inmiddels weten dat het hier was. Kunnen jullie nogmaals genieten van haar plaatje en voorpret hebben voor de SnB-dag, zet de datum in je agenda, het wordt léuk!

17 opmerkingen:

Annette-h zei

Grappig we zijn (bijna) tegelijk op het net met ons logje bezig.
Ziet er leuk uit je borduurseltje!

Volgens mij stond het op een mangeldoek???

marian'ne m zei

Ooo wat leuk joh, lief tafereeltje he!!! Net echt het sokje, het is echt 'af'!!!
Ik ben benieuwd (nieuwsgierig) wat het worden zal:-))).

lous zei

Erg gezellig ziet het er uit.

Juul :o) zei

Oh, wat is 't leuk geworden! MOOI!:o)
Past deze niet in je rol?

@Annette-h, ik kan bij jou geen reactie plaatsen, maar vind je poppetjes snoezig! :o)

Berthi zei

Leuk, leuk, leuk, leuk, Marcella!!!
Ik ben benieuwd wat je emee gaat doen.
Deze afbeelding staat bij de log van 19 mei 2006. Hier is de link:
SnB-dag

marcella zei

Juul, ik maak er nog eentje voor in mijn rol, maar met deze heb ik een ander doel.
Berthi, ik heb mijn log aangepast en je link erbij gezet. Ik was in de war met je logje over de rok,ik dacht dat het daar een link bij de reacties was maar daar kon ik het niet vinden

Juul :o) zei

Nu ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig wat je hiermee gaat doen... ;o)

ineke zei

Op welke ondergrondstof heb je het geborduurd?
Het lijkt me tamelijk "losse" stof, een beetje vaatdoekjes-achtig of tricot? Ja, en allemaal van die vage toespelingen en aanwijzingen dat maakt ons natuurlijk wel weer supernieuwsgierig!

marcella zei

o wat zijn we aan het raden ;) Het is gewoon op ongebleekt katoen geborduurd, wat je ziet is vertekening op de foto omdat de stof niet gestreken was. Ik ben met opzet wat vaag omdat er zoveel mensen meelezen en die wil ik niet op ideeën brengen. Als je nu niet kan slapen wil ik het je best privé in je mail-oortje fluisteren ;)

basje zei

hoe moet dat nu verder ik ga eind van de week met vacantie en moet dan 4 weken nieuwsgieris gblijven naarde weblogs eigenlijk niet te doen, maar dat het weer leuk gaat worden weet ik zeker,

marcella zei

Basje, ik leef met je mee, vooral omdat je vier weken weg "moet" :)
ik hoop dat ik je donderdag dan nog even zie.

annemieke carree zei

Marcella,over dit soort borduurwerk is hier in frankrijk een leuk boekje uitgebracht;
Broderie rouge van Agnes Delage-Calvet in de serie Marabout d'ficelle(8,90 euro)gezellig hebbeboekje,prettige vacantie,waarheen?

marcella zei

Dank je wel Annemieke, ik schrijf het meteen op mijn lijstje. Dikke kans dat het in een van de grote supers (CORA) te koop is en borduurwinkels kom ik vast ook nog wel tegen als ik weer in Frankrijk ben

yvonnep zei

Wat een ontzettend leuk borduurtje, met vaart!

marian'ne m zei

o, dat lijkt mij ook een heel leuk boekje!!! Ik ga jammer genoeg niet naar Frankrijk:-))

marian'ne m zei

In de HZG nr 129 febr./mrt. 2005 staat ook dit soort werk. En een artikel over een pronkrol.

marcella zei

Marianne, als ik me niet vergis was dat iets met Hollandse boerinnetjes in Hongarije. dat was een leuk artikel in HzG.