zaterdag 10 juni 2006

Quiltgebeuren

Vandaag zijn we met een gedeelte van onze quiltgroep een dag te gast geweest bij hen en dat was fantastisch leuk. Met tassen vol quilts, kleine werkjes en het  boek met foto's en verhalen uit ons  quiltgroepleventje hebben we laten zien hoe gezellig en inspirerend het kan zijn om met een groep te quilten. "We" zijn een vaste groep van 17 quiltsters  die sinds 2000 iedere twee maanden bij elkaar komt; we wisselen ideeën uit, we laten elkaar ons werk zien, verzorgen om beurten de avond en hebben vooral veel plezier en vriendschap gedeeld de afgelopen jaren. Het was bijzonder gezellig om  in het Quiltgebeuren te zijn, het is een prachtige winkel, de "meiden van het quiltgebeuren" zijn verschrikkelijk enthousiast en vooral.... de stofjes zijn schitterend (en dan heb ik het niet eens over het  ruime aanbod aan fournituren, boeken en hebbedingetjes). We zijn verwend met een heerlijke lunch, lekkere koffie en sapjes, zij kwam met twee quiltvriendinnen toevallig ook inkopen doen bij het quiltgebeuren dus dat was extra gezellig en we hebben kortom een heel fijne dag gehad.
"meiden van het quiltgebeuren" : BEDANKT!

17 opmerkingen:

basje zei

jammer dat het te warm was voor mij. het moet enig geweest zijn , zovvel enthousiaste mensen. leuk initiatief en ondanks het strandweer toch veel elangstelling als ik het goed begreen heb, volgende keer hoop ik het mee te maken,

marian'ne m zei

Wat ziet dat er allemaal leuk en fleurig uit. Door ander-vrouws werk te zien geeft zo veel inspiratie!!! Al zal ik niet snel een theepot patchen :-))), maar ik heb wel veel bewondering voor de bekwaamheid.

marcella zei

@ Marianne, wij patchen ook niet zomaar uit ons zelf een theepot ;) Dit was een klein mysterieproject, tien envelopjes met op maat gesneden lapjes. Deze lapjes moesten in een bepaalde volgorde aan elkaar gestikt worden. Je wist van te voren niet wat het zou worden. Aan het eind van de avond had iedereen de top van een place-matje af. Het was nog hard doorwerken om het af te krijgen

marian'ne m zei

O, dan was het wel spannend!!! Grappig, en pittig doorwerken!!

Liesje zei

leuk! zoek de werkjes van marcella....haha...is een leuke zondagse bezigheid zo vlak voor de voetbalwedstrijd...mooi moment om een quilt op te pakken en lekker te gaan quilten (heb nog genoeg projectjes liggen ;) )

meizoen zei

mooi mooi mooi!
ooit ga ik quilten.. ik weet het zeker;-)

Berthi zei

Zeer inspirerend om met een groep te werken!

marian'ne m zei

Waar moet ik jou werk vinden?? Was ik vergeten te vragen.
En leuk dat Annette er was, dus jullie kennen elkaar in het 'echie'. Weet niet wie wie kent, vandaar:-))).

marcella zei

bovenste foto: linksboven aan de muur, de rest van mijn meegebrachte quiltjes kun je met duidelijker foto's vinden op mijn logjes van 21 nov, 24 januari, 9 februari en 26 april.

Annette-h zei

Het was erg leuk in Brielle en in het bijzonder bij het 'Quiltgebeuren'. Echt een aanrader deze quiltwinkel!

Juul :o) zei

Wat een heerlijk samenzijn! :o)

ineke zei

Leuk, leuk, leuk! Wat een grote groep hebben jullie! (Ik zit bij 2 groepjes één van nu nog 8 en één van nu nog 9; er gaan er alleen af, komt niemand meer bij) Zijn het steeds dezelfde mensen of is het een regio-"zoete inval"?
De nieuwe zaak in Brielle ken ik nog niet (is ook een eindje uit mijn buurt), maar ik ga er zeker in de nazomer wel eens kijken.
Vandaag aan een nieuwe quilt begonnen (eindelijk weer eens een voor mezelf, van "oude" rozenstofjes). Ik laat lekker enkele UFO's nog een poosje UFO-en! Het wordt waarschijnlijk mijn lijf-quilt voor in de auto. (vind de airo vaak te koud, ja ik weet het: schep je eigen luxe-problemen!)

ineke zei

Sorry, niet goed genoeg gelezen "we zijn een vaste groep.."

marcella zei

Ineke, als je er een eind voor moet reizen kun je ook bij de Stitch cottage in Hellevoetsluis gaan kijken, dat is dan niet zo heel ver van elkaar. Wij hebben ook wat verloop gehad, maar van de oorspronkelijke groep zijn er nog 14 over. We huren een zaaltje hier in de buurt, 17 is net teveel voor in de huiskamer, we hebben ook ruimte nodig om te kunnen prutsen. Wat voor de een een nieuw project is, is voor de ander een UFO..( *schaamrood op kaken* ) ik heb nog een erg mooie en vooral GROTE ( 2.20 x 2.20) top liggen met rozenstofjes...klaar om te sandwichen.Foei,Marcella
Het hebben van luxe-problemen is een luxe probleem op zich. Ik denk dat ik binnenkort eens korte metten ga maken met mijn Ufo's, ze beginnen zich tegen mij te keren daar onder in die kast.

lous zei

Als je een ander mooi quiltje over je UFO's gooit in de kast zie je niet iedere keer alles in detail , dat werkt hoor weet ik uit ervaring.Het was vast een leuke dag in Brielle.

ineke zei

Marcella, dank voor de tip van Hellevoetsluis. Carla is vaak op de quilten-pagina te vinden met advies en suggesties, dus die "plakken we erachteraan".
Toen ik moest stoppen met m'n werk ben ik bij een quiltgroep in Amersfoort gegaan. Later heb ik, samen met mijn zusje, in haar dorp een quiltcursus gegeven (heb een akte behaald in een vorig leven) en daaruit is een groep ontstaan. M'n zusje is, 46 jr oud, in 1999 overleden (borstkanker + gevolgen), maar de groep is er nog en ik rijd er iedere maand weer heen. Het moeilijke is, dat er wel eens "nieuwe" leden willen toetreden, maar door het "verleden" van de groep, gaat dat toch vaak mis. Dus wordt de boom hoe langer hoe dunner....
Mijn UFO's zitten in 2 dozen, die uit het zicht geplaatst zijn en waar ik dus niet dikwijls tegenaan loop...en er moet toch iets te wensen (was dat rotquiltje maar af!) overblijven?
@Lous, die doek erover vind ik ook wel een idee. In ons huis noemen we zoiets "een mantel der liefde" (b.v. over de troep in de achterbak van onze stationcar).

yvonnep zei

Wat een mooie hangen erbij, ach ze zijn allemaal mooi, natuurlijk.