dinsdag 24 oktober 2006

Jarig


Hoera!,
mijn weblog bestaat vandaag precies 1 jaar.
In 166 logjes zagen jullie achttien keer een van mijn merklappen, vijftien van mijn quilts, boutis, trapunto, ajour, candlewicking, marker- en ander witwerk, vele maandagen kwamen jullie kijken op mijn wasdag, er waren soms zondagse puzzeltjes, twee trouwjurken, wat tasjes, een geborduurde kerstengel en niet te vergeten een koekje van LU.
Ik nam jullie soms mee op (quilt)vakantie en dan was er na afloop een uitgebreide reportage van al het moois wat ik daar zag. Jullie hebben mijn eerste breipogingen gezien en dat resulteerde in een paar mini sokjes, een paar wanten en een bruidsshawl en ook mijn vorderingen -hoe klein soms ook- aan mijn Souvenir de ma Jeunesse heb ik hier laten zien.
Wat gaat zo'n jaar snel om. De weblogs moesten verhuizen maar ook in het nieuwe "huis" wende het snel. Er kwamen nieuwe bloggers bij, ontmoetingen in het echte leven  en er was zelfs een klein nuttig en fraai projectje: een Quaker sampler in zes delen. Op andere weblogs zijn andere projecten gaande zoals ABC-je -mee  en Sampler M. Van dat laatste gebeuren hebben jullie ook regelmatig mijn vorderingen kunnen bekijken; er is zelfs een mini-versie van.
Vandaag is het een beetje feest want een heel jaar een weblog "runnen" is toch een mijlpaal in mijn computerleven. En daarna?
Na vandaag ga ik gewoon weer verder met regelmatig een nieuw logje over mijn belevenissen op handwerkgebied en ik hoop dat jullie dan net zo leuk, nuttig, grappig, leerzaam en vooral veel zullen reageren als jullie het afgelopen jaar hebben gedaan. Bedankt voor jullie zeer gewaardeerde bijdragen!

leuk is ie hè?

36 opmerkingen:

marian'ne m zei

GEFELICITEERD, morgen meer !!!!

ineke zei

Van harte proficiat Marcella!
Met recht een mijlpaal en wàt een "mer à boire" heb je ons al voorgeschoteld!
Ik wens je een héél vruchtbaar handwerkjaar toe en dat je ons er maar van laat meegenieten.
En nu aan de taart... (en/of vanavond aan de borrel).
Alle goeds,
Ineke

Mien B zei

Marcella,PROFICIAT !!! Ga zo door ,en laat ons meegenieten . Groetjes Mien

Berthi zei

PROFICIAT, Marcella. Ga vooral zo door!!!
Met heel veel plezier lees ik je logjes en nu ben ik nieuwsgierig naar de ondergrond waar dat mooie cadeautasje op staat?
Geborduurd monogram met een hart????

annemieke carree zei

Marcella BRAVO,
Ik geniet elke dag van je weblog en je hebt ook hier in Frankrijk al vele fan's
succes en een fijne "verjaardag"
Annemieke

marlies zei

Een virtuele bos bloemen voor jou Marcella ! En ja er hoort bij zo'n fest natuurlijk gebak of iets anders lekkers , vanavond zal ik mijn watertje drinken op je gezondheid! Ik hoop dat je nog heeeeeeeeel lang mooie dingen laat zien en verhalen vertelt. Ik ben vooral benieuwd of het gezamelijk maken van een werkstuk zoals die gruwelijk mooie merklappen die je in juni liet zien nog een vervolg krijgt.
Groeten van Marlies

marian'ne m zei

Zo nu ben ik wat meer wakker om je fatsoenlijk te feliciteren !!!!

Gefeliciteerd hoor meisje/dametje.

Jij bent een van de eerste loggers waar ik mee kennis maakte en door jou log heb ik veel nieuwe wegen gevonden. En veel vriedschap ervaren.
Jij hebt met ons gedeeld met al je mooie werkzaamheden waar ik veel van heb geleerd.
Je bent behulpzaam, medelevend, zeer creatief, begaafd handwerkster, een verstandige inteligente vrouw.

Ik ben blij dat jij zelf ook weer zin hebt in te loggen, en kijk uit naar de mooie dingen die je ons weer gaat bieden !!!!

marcella zei

@Marianne, ik ga er van blozen

@Marlies, er komt een vervolgproject bij onze borduurgroep. We komen maar een dag per twee maanden bij elkaar en we gaan soms ook een dagje uit. De laatste keer waren we bij een borduurster/verzamelaar van oude merklappen en ander moois uitgenodigd. in november beginnen we geloof ik weer en er is een nieuw project. Ik hoop dat er voldoende animo voor is (en dat ik tijd heb om e.e.a even uit te werken)

marcella zei

@proost Marlies, ik eet er boerenkool bij ;)
en ik neem liever een glaasje wijn.

@ Annemieke, geweldig dat ik zelfs in Frankrijk fans heb, van jou wist ik het maar dat er meer zijn vind ik reuze leuk!

@Berthi, een gekocht kleedje met een fantasiemotiefje in platsteek, lijkt een beetje op een gespiegelde R met een hartje in het midden, met de hand geborduurd, open zoompje en schuine hoekafwerking.
Het "mooie cadeautasje"is geen tasje maar een verlaat verjaarscadeautje wat ik gisteren kreeg tesamen met een grote bos rozen. hè, niets is wat het lijkt vandaag ;)
ik zal er een extra fotootje bij zetten ter verduidelijking.

Mien en Ineke, bedankt voor de felicitaties, ik krijg het er warm van ;) ( en neeee, het is niet de leeftijd ;)

Ria zei

Gefeliciteerd met het 1 jarig bestaan van je weblog.Ik lees het regelmatig met plezier en het is voor mij leerzaam.Ik hoop nog er nog lang van te kunnen genieten.

basje zei

k weet echt niet wat ik aan ale die goede wensen moet toevoegen, ik kan alleen alles onderschrijven. Heel fijn e avond met boerekool (lekker,lekker) en tot de volgende blogjes, JE BENT SUUUUUper

marlies zei

Ja leuk is "ie" wel! Lekkere kleurtjes en zo!
Maar wat is het eigenlijk????????? Wat de boerenkool aangaat neem jij mijn portie er maar lekker bij hoor , eet smakelijk! Enne...deze geheelondhoudster houdt het toch maar bij een watertje!!!
Tijd voor zoethoutthee , nee geen cho.... of geb.... of bon.... toch maar niet doen , neem wel en sultaannaatje , ook lekker.
Marlies

marlies zei

Oh oh , nu heb ik wel mijn bril op en nu zie ik dus wel wat "ie" is , een huisje voor je centimeter!!!! Goed geraden??? Krijg ik nu een prijs?????
Marlies

marian'ne m zei

HE, die foto stond er toch nog niet. Wat grappig !!!!!!

marcella zei

je prijs? je verdient virtuele tour ;)

http://www.pylones.com/famille.php?fid=185

Klopt, Marianne, die heb ik er later bij geplaatst

Ria zei

Leuk Marcella juf had vanmorgen ook zo'n mooie

Berthi zei

Dank je voor de uitleg. Het is me helemaal duidelijk. En dat tasje met inhoud is super leuk!!

marcella zei

@ Ria
die heeft juf vorige week gekregen, met zo'n schattig eendepootje eraan. We hebben dezelfde lieve gever;)
wat deed je bij juf? seizoenquiltjes?

Birgit zei

van harte gefeliciteerd! Een jaar nuttig(e) en fraai(e) logjes is toch niet nx.

en over je rolcentimeter: owwwww waarom verzinnen ze toch steeds weer van die leuke dingen......het is gewoon een complot :-))

Ken je het zwarte schaap al? Die staat hoog op mijn lijstje http://www.yarnmarket.com/yarn/Tools-Sheep_Tape_Measure-2890.html

Mary zei

GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!!
en die centimeters zijn leuk !! Hier staan er ook een paar : http://www.xs4all.nl/~hattem06/Index/Notions.htm

anneke zei

hoera!
gefeliciteerd met deze mijlpaal. zo langzamerhand zijn er steeds meer handwerklogs bij gekomen en het is smullen.
ga vooral nog lang door...

groetjes
anneke

Wilma :o) zei

Marcella....van harte gefeliciteerd!!
Fijn dat je doorgaat met je log want het is iedere keer weer smullen van al dat moois en je zet echt mensen aan tot handwerken!!
Mijn eerste kennismaking met jouw log was over de sample m. Vond er niets aan en door jou uitleg ben ik er ook mee begonnen en ben er zeer tevreden over en is erg leuk om te doen. De eerste stoplappatronen heb ik ook al binnen!!!
Ga nog maar een tijdje door met het log want het is genieten!!!
:o)

Ria zei

Marcella ik ben bij juf een cursus crazy quilten begonnen.En nu twijfel ik ook over een cursus quilting square in a square bij andere juf.Lijkt mij ook erg leuk!

Maaike zei

Gefeliciteerd Marcella, bij je opsomming wilde ik al meteen naar je archief op zoek naar die 15 merklappen... Is het gelukt met het open zoompje voor de Quakermerklap 6 mains of is dat nog op de to do list? Dat idee van die overhemden vind ik trouwens geweldig!

Gerrie v.W.-v.N. zei

Welgefeliciteerd !
Wat gaat de tijd snel , al een jaar lang logplezier en wij mogen steeds met je meegenieten .
Ik heb al heel wat rondgewandeld hier en veel voetstappen achtergelaten .
Begon het niet even in een teneriffe periode ?
Mijn teneriffe kleedje was toen even zoek , maar dat heb ik intussen terug gevonden .
Zal collega Ton nog eens vertellen ,dat ik op internet over zijn kleedje heb verteld .
Hij mag best even een schouderklopje hebben , er zijn niet zoveel handwerkende mannen . En de vrouw van Ton komt voor in een logje bij Berthi over dames hoeden en daar liet ik haar een rolletje meespelen als hoedenmodiste .
Dus zij krijgt ook een schouderklopje van mij .
Kun je zien welke gevolgen het heeft hier rondwandelen en alles bewonderen en dan nog schouderklopjes uitdelen . .
Maar ik hoop dat we nog vaak langs mogen komen en blijven genieten van al het moois wat je laat zien en de prachtige verhalen erbij .
Met dank en groetjes , Gerrie

yvonnep zei

Lieve Marcella, ik ben je trouwste fan!

marcella zei

ik kom net thuis en zie al jullie leuke en lieve reacties, echt geweldig aardig!
Bedankt allemaal, ik slaap vast op een roze wolkje straks ;)

@Birgit, dat wollige schaapje vind ik leuk, er is er ook een in de "doosjesuitvoering". misschien een eerste aanzet voor een rolcentimeterschaapjesverzameling ( wat een hoop punten bij scrabble ;)
het moet haast wel een complot zijn want in Mary's link stond ook al zo'n leuke pinokkio roldinges.

@ Wilma. Leuk dat ik een bijdrage heb gehad in jouw brei- en stopgebeuren. Jij hebt op jouw beurt mij weer gestimuleerd in het afmaken. Ik liep een beetje vast in de ufo's.

@Ria, square in a square is erg leuk om te doen. Vreselijk veel werk en tamelijk spannend omdat je het quilt-as-you-go in elkaar zet, maar het lijkt me wel wat voor jou. Er is in het afgelopen jaar een foto van mijn square hier terechtgekomen, misschien wil je nog even kijken voor je beslist?
Heb je die antieke crazy gezien in Waalre? (hing in dat halletje achteraan)

@ Maaike, op zich lukt dat open zoompje wel, dat heb ik eerder gedaan maar ik weet nog niet of ik deze laat inlijsten. Het lapje ligt er dus nog zoals het op de foto was. Ik heb wel twee andere lappen net terug van de lijstenmaker, een Markense lap en een ander merklapje. Als ik hem toch laat inlijsten kan ik natuurlijk ook een mooi ajourrandje zonder het zoompje borduren ( kom ik zo midden in de nacht weer op nieuwe ideeën)

@ Gerrie, jouw voetstappen lees ik altijd met veel plezier. Jij hebt net weer een andere invalshoek en je vult ons mooi aan met de dingen die wij niet weten. Dat kan wel klopppen dat jij tijdens het teneriffeverhaal binnenkwam wippen. Ik heb gisteren even alle gebruikte foto's langsgelopen en dan komen de logjes weer allemaal naar boven. Ik ken ook niet veel handwerkende mannen, maar ze zijn er gelukkig wel. Leuk dat Ton en vrouw hebben gefigureerd in onze logjes

annette-h zei

Marcella,

Ik hoop het komende jaar weer veel te genieten van je inspirerende log! Ik heb er elke dag van genoten!

Van het merk Pylones heb ik vorige week ook een soort klosjeshouder en speldenkussen in een gezien.

Anny zei

Hoera, van harte gefeliciteerd. Voor mij als lezer was het een jaar genieten. Bij het opruimen van mijn atelier vond ik een niet gebruikte linnen glazendoek, welke mijn moeder eind jaren 40 kocht in Engeland. Echt Iers linnen. Kan ik je er een plezier mee doen? Zo ja, laat het even weten en hij komt naar je toe. Groeten Anny

marcella zei

@Annette, ik denk dat je deze bedoelt

http://www.pylones.com/famille.php?fid=32
ook alweer zo'n leuke, past wel bij jou ;)

@ Anny, wat dacht je? GRAAG! kom je op de koffie? misschien leuk om deze eens te gaan merken.

Juul :o) zei

Hoi Marcella,
Alsnog van harte gefeliciteerd!
Dat we je avonturen nog maar vaak mogen lezen!
Door de vele nieuw erbij gekomen weblogs, lees ik niet alle logs meer dagelijks, en ben ik zelfs 's nachts nog "onderweg"...

Ik eet de taartkruimels wel op.
:o)

ingrid zei

Proficiat Marcella, je hebt het eerste jaartje binnen, en van mij mogen er nog vele volgen!
Je verhaaltjes zijn fantastisch, leuk, leerzaam, boeiend, inspirerend, grappig. Kortom, ik zou willen dat ik zo'n handwerklerares als jou had gehad in mijn jonge jaren!

Bedankt Marcella!!

Marianne alias Libracat zei

Goed te lezen dat jij ook meer handwerkjes tegelijk onder handen hebt. Ik denk wel eens dat ik te onrustig ben om me steeds met eentje bezig te houden, maar het is ook de zin van die dag waar ik het meeste in geinteresseerd ben: borduren, haken, breien of ander geknutsel.
Echt geweldig zeg dat je zoveel steken uitprobeert met borduren! Dat zou ik ook wel willen als ik dat zo lees en in boeken of tijdschriften tegenkom.
De breirol ziet er prachtig uit! Dat laatste wat je hierboven beschrijft op 5 pennen ziet er prima uit! 1.85 al... hoelang maak je 'm of weet je dat nog niet?

Marianne alias Libracat zei

Enne... gefeliciteerd! Ik lees graag je items op je weblog!

marcella zei

Marianne L, ik probeer me echt te beperken, ik heb heel lang met patchwork 1 project gehad om te naaien en eentje om te quilten en daarnaast een eventueel leswerkje. daarna kwamen de merklapjes, maar ook daarvan heb ik een clubje dus dat werd eentje van het clubje en eentje voor mezelf en nu ben ik ook nog met de breirol bezig en met mijn souvenir dus op het moment is het uiteindelijk toch wat veel en onoverzichtelijk. Ik "luister" nu naar Wilma die alles ( alles, Wilma? ) afmaakt en hoop zo wat orde in de chaos te scheppen.
e.e.a. heeft ook te maken met een wat chaotische periode waarin ik eigenlijk te weinig tijd en energie had om de dingen te doen zoals ik het wilde. "Opruimen" heeft ook wel wat. Ik heb de hele middag en avond tussen de bedrijven door geborduurd aan mijn tweede candlewicking-lapje en dat gaat echt snel nu. Kan ik binnenkort wéér een dingetje wegstrepen.
Hoe lang mijn breirol wordt weet ik niet. Als m'n patroontjes op zijn stop ik, of als ik het niet meer leuk vindt. Ik heb hier geen vast plan mee en ik kan eigenlijk ieder moment stopppen. Ik ga nog wel wat dingetjes overnemen van mijn eigen rol, die is namelijk gedateerd en heeft initialen, die brei ik er nog in en ik eindig met mijn eigen letters en jaartal.

@Ingrid, ik doe m'n best om het nog een tijd vol te houden ;)

friesfroukje zei

beetje laat maar alsnog: Van harte gefeliciteerd, en succes voor de toekomst!