zaterdag 7 oktober 2006

Beloofd is beloofd

Beloofd is beloofd en dus zet ik vandaag nog wat meer foto's van de Japanse quiltsters op mijn weblog.
Het is moeilijk kiezen deze keer, ik heb erg veel foto's en de quilts  zijn eigenlijk allemaal mooi.
Omdat ik zelf met een Baltimore quilt bezig ben vind ik het leuk om deze te laten zien:

Dit is een stukje van dezelfde quilt, let eens op de details: het mandje bijvoorbeeld is opgebouwd uit kleine reepjes stof die in elkaar gevlochten zijn.

Ook deze is heel bijzonder. Kijk hier eens naar de manier waarop patchwork en applicatie gecombineerd is: het hart van de pineapples op de hoeken is gepatcht, daarna op de randstof geappliceerd en vervolgens verder uitgewerkt.


Japanse quilts kunnen ook heel kleurrijk zijn.
wat dacht je van deze? (hij is prachtig gequilt ook)

of deze?



Zelfs quilts met een knipoog kom je er tegen. Deze hoedjesquilt vond ik wel heel erg apart.

Van de Japanse quilts weer terug op "eigen" bodem.
Het Franse Patchwork gilde had dit jaar een wel erg mooie presentatie: veel traditioneel werk en stuk voor stuk prachtig gemaakte quilts.
zoals bijvoorbeeld deze quilt met  kompasjes

en deze perfekte Jane Stickle kopie,

ik besluit deze rondleiding met een oerknal

en ga op een ander moment weer verder.

11 opmerkingen:

Gerrie v.W.-v.N. zei

Wat een weelde . Er is overal op de logs zoveel moois te zien . Ik heb er gewoon een zondags gevoel van . Wat laat je ons weer fijn meegenieten .
De Japanse Quilts zijn ook zo prachtig .Sommige stofjes zien er soms somber uit. Maar wat er dan van gemaakt wordt heel bijzonder .

marian'ne m zei

OOOO, daar ga ik morgen uitgebreid van genieten !!!!

ingrid zei

Prachtig!!!!
Bedankt Marcella!
Groetjes van Ingrid.

ineke zei

Hé Marcella, dit kan ik nu prima begrijpen ;))
Schitterend! Je snapt niet, dat ze in Japan zulke mooie (en grote!) quilts kunnen maken, als je weet, dat het gros van de bevolking zéér klein behuisd is.
Die hoedjes moeten onder aan de roltrappen in het Tweede Kamergebouw, met een foto-collage van de laatste prinsjesdagparade ernaast of ertegenover.
De franse inzending is prachtig. Jammer, dat ik er niet heen kon, volgend jaar beter, hoop ik. Dank je voor deze mooie show en ik wacht alweer met spanning op het vervolg. Heerlijk er zo toch een beetje bij te zijn!

Mien B zei

Dit is weer genieten Marcella.Schitterend!!

basje zei

wat prachtig ik geniet telkens weer de Japanners zijn heel mooi, gedekt van kleur en dan in eens de banmg van oraje geel, de oerknal ....prachtig

yvonnep zei

Mooi die Japanse quilts, maar wel heel veel gefriemel. Op de site van de EPding had ik al wat van die quilts gezien en dank zij jou! herkende ik dat het Baltimore werk was. Neigt hoofd naar anderen: jaha, de log van Marcella is ook héél leerzaam...:-) maar vooral ontzettend leuk.

Berthi zei

De oerknal..... die heeft het helemaal!!!

Annette-p zei

Prachtig al die Japanse quilts!

marian'ne m zei

Zucht, wat is dit toch mooi, stuk voor stuk. De kompasroosjes vind ik altijd een mooi motief. En Baltimore vind ik razend knap.
Juist alle verschillen maakt/houdt het boeiend he.

Juul :o) zei

Mooi! Mooi!
Bedankt voor 't sharen.
:o)