dinsdag 15 januari 2013

Het project Huswifboek is van start!

Op vijf januari is het project Huswif-boek van start gegaan. Dat gebeurde bij Inx-tenzo in Velp en ook een beetje hier op het weblog. Afgelopen weekend zijn aan alle deelnemers de pdf's verstuurd. Needlesatwork laat weten "een beetje verrast te zijn door het grote aantal mensen dat aan het huswifboek wil gaan werken. Het is echt heel leuk dat het project zoveel borduursters aanspreekt", aldus Margreet. Natuurlijk heb ook ik inmiddels een beginnetje gemaakt voor mijn eigen Huswif-boek. De oude lapjes-doos kwam op tafel
en er werd gewikt en gewogen en soms te licht bevonden.
Dozen met bandjes werden uit de kast gehaald en knoopjes en garens. Heel erg nuttig natuurlijk, maar wat is het een rommeltje geworden op de tafel van Nuttig en Fraai. Wie zin heeft om mee te doen en zich nog niet heeft opgegeven kan dat alsnog doen, Je werkt op eigen tempo want alle afleveringen kunnen apart of tegelijk besteld worden. Opgeven kan bij Needlesatwork@ziggo.nl Ook Inx-Tenzo is in de ban van het Huswif project. Voor de deelnemers worden er een nuttig dagjes georganiseerd; de eerste daarvan is op 13 maart gepland en wel voor een speciale prijs: €25, in plaats van €32,50, wat de gebruikelijke prijs is voor een workshop. Voor dit bedrag krijg je ook koffie, thee en een lunch.
Behalve aan mijn Huswif werd er geborduurd aan een prachtig motief in kruissteek. Ook stoeide ik wat met hexagonnetjes en borduurde ik wat stopjes.
Aan mijn kleurenstaaltjes van DMC kwam ik niet toe, daar moet ik straks dus even extra mee aan de slag.

14 opmerkingen:

Jane in Cumbria zei

Dat ziet er heel interessant uit! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat...

Marijke zei

Ben benieuwd en.... prachtige stopjes!
groetjes van Marijke

Jeanny zei

Stopjes zijn altijd leuk!
Project huswif is interessant.

Guusje, zei

Wat ziet het er al mooi uit, ik heb ook het eerste deel binnen an het huswif book, ik ga dee week eens sniffelen hier. Je borduurwerk inwording ziet er mooi uit.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat laat je weer een mooie borduurtjes zien, ik ben helemaal flieft op de stoplapjes, als ik in Zwolle ben ga ik een flink neuzen naar patroontjes.

Groetjes
Ines

Chris zei

Het is allemaal weer zo fraai en natuurlijk ook nuttig! Wat een enig project.

Anoniem zei

Wordt dit ook allemaal voor je projekt van de Huswif? Lijkt me best een leuk project,maar helaas ontbreekt de tijd.
Mooi al die soorten stopjeswerk.
gezellige avond.
groetjes,Truus uit Drenthe

Annelies zei

Wat jammer dat ik echt geen tijd over heb voor het huswifboek project. Veel plezier ermee !

quiltlodge gerda zei

Ik ga eens even kijken wat dat project precies inhoudt. De naam is veelbelovend. Groetjes

BASJE zei

wat een gezellig "rommel"tafel , en het zal echt wel een leuk werk aijn om te maken, Je kruissteekjes zijn zoals we van je geend zijn ,de stopjes idem, ]]]]]]]zijn deze weer voor je rol?? Basje

Monica zei

Oh Marcella, wat lijkt mij dit ook leuk, ga meteen even bij Needlesatwork kijken

Anny zei

Wat een schatten he, zo uitgestald op tafel.

Phebe and Jane zei

Ik was gisteren, voor het eerst, in de winkel in Velp. Prachtig, wat een borduurparadijs. Daar lieten ze ook nog even het huswif-project zien. Het ziet er heel leuk uit. Maar ja, tijd he. Die kom ik altijd tekort.
Groetjes,
Marian

lheurebleue zei

goed dat je nog even aan het huswif herinnert.
je stopjes zijn zo mooi - wil ik ooit ook toch eens maken.