zaterdag 5 januari 2013

Een nieuw project en wie doet er mee?

Ik kon het al bijna niet voor me houden, het nieuwe project waar ik al een tijdje zo enthousiast over ben. Het gaat over oude en nieuwe lapjes en nuttige handwerken en fraaie versiering...helemaal op mijn lijf geschreven...en niet alleen op het mijne gezien de eerste reacties die er al gekomen zijn. Wat wordt er gemaakt? Een huswif en dit keer niet in het min of meer traditionele rolletje zoals ik hier liet zien maar in een boekwerkje waarbij iedere 'pagina een opbergmogelijkheid bied voor allerhande naaigerei.
Het ontwerp is van de hand van Margreet Beemsterboer en dit is wat zij er zelf over schrijft: "Ik wil jullie informeren over een nieuw project: het Huswifboek. Toen in 2008...nog weinig mensen bezig waren met huswifs maakte ik het 'boek' om tijdens workshops te laten zien hoe leuk nuttig handwerk kan zijn. Toen al was ik van plan om er een patroon van te maken, maar zoals dat wel vaker gebeurt..., het kwam er maar niet van... Nu is de beschrijving van het Huswifboek dan toch gemaakt. Maar liefst 32 pagina's vol met informatie, tekeningen, patroontjes. Vandaag tijdens een workshopdag in Velp gaat het project van start.
Nieuwsgierig geworden? Kijk op Needles at work
bij Huswifboek project en lees er alles over. Iedereen kan meedoen want met de stap-voor-stapbeschrijving ga je een heel eind komen. Heb je toch wat hulp nodig? Dat kan vanaf 15 januari via de internetgroep Huswif. Ook is er gelegenheid om deel te nemen aan een workshop "nuttig dagje" die wordt georganiseerd zodra er voldoende belangstelling voor is. Op zo'n nuttig dagje worden onderdelen uit het Huswif nader besproken. Er is op zo'n dag ook gelegenheid om ervaringen en ideeën met elkaar te delen en elkaars werk te bekijken. Locatie: Inx Tenzo, Velp Je kunt je interesse voor een Nuttig Dagje kenbaar maken via een e-mail aan: info@inx-tenzo.nl of per telefoon: 026 363 8549 Wil je meedoen? Stuur een e-mailtje via de website www.needlesatwork.com met de button tekst of via het contactformulier op de website. Ook kun je mij een berichtje sturen. (In de rechterkolom, onderaan vind je "over mij', onder "mijn volledige profiel" vind je mijn e-mail adres). Het Huswifboek is een goed begin van wat een mooi borduurjaar belooft te worden" Ik doe mee en ben alvast begonnen met het bij elkaar zoeken van de materialen die ik wil gebruiken voor mijn huswifboek. Misschien kom ik jullie straks tegen achter de schermen van de internetgroep. Dat lijkt me leuk!

11 opmerkingen:

lheurebleue zei

ik had het al gelezen en was ernstig in de verleiding gekomen. met dit berichtje van jou wordt de verleiding nog groter ...

marcella zei

@l'heurebleue, :) ik zeg niks... (alleen maar dat het er zóóó leuk uit ziet ;)

Anoniem zei

Het lijkt me een erg leuk projekt.
Had al eens eerder gelezen over dit huswifprojekt-Handwerken zonder Grenzen?
Twijfel nog,want met de bruiloft van de jongste en geboorte van een kleinkind en andere projekten....
Kun je ook later beginnen met meedoen?
Ga het zeker volgen,want vind het een mooi projekt.
gezellig weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

marcella zei

@Truus, voor zover mij (nog) bekend is dit project niet in HZG te zien geweest, wel een andere Huswif, ook van de hand van Margreet Beemsterboer. Ik heb dat Huswif afgelopen jaar gemaakt, zie de link hierboven in het blog. Het Huswif-boek is niet vergelijkbaar met de opgerolde versie uit HZG.
Ik vermoed dat je ook later kunt instappen, als je het zeker wilt weten kun je dat aan Margreet vragen. Volgen kun je het project dan nog niet, de internetgroep is alleen voor deelnemers toegankelijk.

Margriet zei

Een mooi project. Een van de velen. Heel nuttig en fraai, maar helaas de tijd.......
Groet Margriet

Guusje, zei

O wat is dit mooi en wat doe ik graag mee. Wat een geweldig leuk idee om dit te maken. Ik zal ook maar vast eens in mijn schatkamer kijken wat ik allemaal heb.ik heb alwel heel veelomhanden maar dit wil ik toch niet voorbij laten gaan.

Dientje zei

Ik vind het een leuk project. Ik weet niet of het me lukt mee te doen, maar ik begin er gewoon aan. Met alle patronen en de nodige suggesties moet het haalbaar zijn. Morgen maar eens de boel overhoop halen en kijken wat ik in voorraad heb. Groet, Dientje

GRANNY'S HOUSE zei

Wat lijkt mij dat leuk, maar het borduren is voor mij bijna niet meer te doen, ik geniet dan maar met iedereen mee, is ook leuk :-)

Groetjes
Ines

Corina zei

Het is dat ik al met een SAL in boekvorm meedoe, anders zou dit zeker iets zijn voor mij!

Willy zei

Ik kijk op afstand toe. Lijkt me leuk om jullie te volgen en te zien hoe het wordt.

Annemieke zei

Dank voor het schrijven hierover. Ik wil er al lang een maken dus ik heb gelijk het patroontje besteld en heb dus de gok gewaagd. Het zal wel niet zo snel gaan maar dat geeft niet. Ik hoop dat ik nog op tijd ben.
Groetjes
Annemieke