donderdag 3 januari 2013

De vijftig tinten wit van 2013

Terwijl Elisabeth ons haar smaragdgroene wereld van schoonheid en harmonie laat zien, sta ik weer met beide benen op de grond en schrijf over de nuchtere en koele witten die mij al langere tijd bezig houden. Vorig jaar begonnen we eraan:Betty,Monica en ik, nadat we eerst de kunst van het Oud Goed hadden afgekeken bij Sanny de Zoete in Delft waar een juweeltje van een oud goed quilt te pronk hing. Een quilt om van te dromen en zulke dromen wilden wij ook. Al snel voegde Joke zich bij ons drietjes en daarna? Daarna bleef het lange tijd griezelig stil vanonder onze witte lappen.
Vandaag heb ik mijn quilt-top in wording weer eens tevoorschijn gehaald. Laat ik nu eens het goede voorbeeld geven in het nieuwe jaar ;) Ik ben van plan om dit werkstuk binnen niet al te lange tijd af te ronden, het is te leuk om het te laten liggen, al heb ook ik soms even een klein duwtje nodig.
Dat kleine duwtje kreeg ik afgelopen weekend, nog in het oude jaar, toen mij iets heel leuks door de digitale brievenbus werd toegeschoven. Een super leuk project en het kan prima naast dit Oud Goed quiltje worden gemaakt. Wat het is houd ik nog heel even geheim... Voorlopig ga ik eerst even spelen met de lapjes uit deze doos...

14 opmerkingen:

Chris zei

Aan de manier waarop je dit logje schrijft, kan je merken hoeveel plezier je in dit project hebt. Ik weet zeker dat het fantastisch wordt, net als met die kleurtjes in je vorige logje.

Anoniem zei

Ik blijf het nog steeds wonderschoon vinden, die witten.. ben benieuwd naar het vervolg. En.. je nieuwe project natuurlijk :)!

GRANNY'S HOUSE zei

Ik weet zeker dat je oud goed schitterend zal worden, hij is het nu al.

Groetjes
Ines

Jeanny zei

Veel te mooi om te laten liggen en niet af te maken.
Benieuwd naar het nieuwe project.

Evelyne zei

Zeker jammer om te laten liggen en zeker een goed voornemen om er mee aan de slag te gaan.
ben ook benieuwd naar je nieuwe project.
Succes met de lapjes.
groetjes, Evelyne

Guusje, zei

O wat leuk een nieuw project en zeker zonde om de oud goed quilt te laten liggen hij wordt prachtig.

betty prins zei

Dat is een erg goed voornemen, Marcella, weet je dat ik oudejaarsdag mijn oudgoed opgehaald heb op mijn atelier , niet om er gelijk mee verder te gaan maar omdat ik bang was (zoals ieder jaar) dat het schooltje in het knalgeweld vlam zou vatten!
Gelukkig niet gebeurd, maar wel mijn quilt in wording weer even goed bekeken! Het is bijna af!!

Noor zei

Mooi Marcella, al die witten doen het goed met elkaar.
Groetjes, Noor

lheurebleue zei

wat een leuk begin van je bericht ;)
en dat oud goed: ik ben erg benieuwd naar hoe het verder gaat - en natuurlijk ook naar dat mysteryproject ...

Marijke zei

Ooo GEWELDIG!
Ziet er heel inspirerend uit, krijg gelijk zoiets van wil ik ook...
groetjes van Marijke

yvonne zei

Ik weet héél zeker dat het weer een héél mooi project gaat worden.
Het maakt toch niet uit hoe lang je er mee bezig bent....

In ieder geval en niet op de laatste plaats natuurlijk een gezond en gelukkig 2013 voor jou en je familie groetjes yvonne

Willy zei

Ik heb dit mooie wit wel gemist. Fijn om het weer te zien. Ben benieuwd naar je nieuwe project.

marcella zei

@Betty, wat heerlijk dat je al zo'n eind bent met de oud goed quilt, binnenkort maar weer eens afspreken voor een kleine show and tell.

Anny zei

Moest nog even bijlezen hoor! Ik kan begrijpen dat je haast niet kunt stoppen met het kleurtjess borduren! En... mooi zo'n zijden vulling. Dat werkt lekker zacht in samenwerking met de oude stoffen. En... verdienen die ouwetjes de zijde juist niet?