zondag 20 januari 2013

fotoloze zondag

Ach, het is weer eens heel wat anders, een blog zonder plaatjes. Gisteren kwam schoonzoon, de papa van Sophie, aan mijn laptop werken, er waren wat probleempjes zo hier en daar. Al snel bleek dat mijn harde schijf in niet zo heel beste staat meer was. Ik werk inmiddels op een nieuwe laptop en schoonzoon nam de oude mee om te kijken wat er nog te redden is van de inhoud. Veel belangrijks zal ik niet kwijt zijn, maar nog niet alles is geïnstaleerd hier. Vandaar dat ik nog even geen foto's plaats en netjes wacht tot mijn fotomapjes weer geïnstallerd zijn. Het wordt daarom een fotoloos blog vandaag. Ondertussen ben ik heerlijk bezig met van alles: de kleurenblokjes, de Oud goed quilt en vooral dit weekend: het Huswif. Zo leuk om daar mee bezig te zijn. De support groep is van start en de eerste tipjes en trucjes worden al uitgewisseld. Bekenden zie ik er ook, het gaat vast heel gezellig worden daar bij dat Huswif. Mijn eerste opberg-zijde van het Huswif is inmiddels klaar en tamelijk goed gelukt. Een heel karwei want 'de Juf' schrijft voor dat het met de hand genaaid het mooist is. Ze heeft gelijk, steekje voor steekje kien ik heel zorgvuldig uit op denkbeeldige lijntjes en het wordt fraai, al gaat het langzaam. Het is een rustige zondag ook, want met dit weer ga je er niet uit als het niet strikt noodzakelijk is. Met een hapje en een drankje op zijn tijd heb ik een hele middag niets anders gedaan dan steekjes maken en zo nu en dan even met de nieuwe laptop spelen. Eigenlijk is het een heel erg fijne zondag! :)

11 opmerkingen:

Ineke zei

Zo heb ik ook genoten van de zondag, heerlijk ontspannen!
Groetjes

Phebe and Jane zei

Ja, ik heb ook een heerlijke zondag gehad. Lekker binnen zitten prutsen.
Groetjes,
Marian

Made by Meet zei

Heerlijk zo'n zondag! En ook heel fijn dat schoonzoonlief de laptop even onder handen neemt! Ben erg benieuwd naar de Huswif, zit er ook nog over te twijfelen . . . .
fijne avond, groetjes Meta

Guusje, zei

Het klinkt als een heerlijke zondag. Hier is het al net zo even gequilt, nadenken over de pronkrol en wat opschrijven hierover, en nu weer verder breien aan mijn sjaal en vroeg onder de veren want morgen wordt het erg vroeg opstaan door het weer,

betty prins zei

Het was een super zondag, met veel sneeuw en quilts!!

lheurebleue zei

't is wel rustig zo zonder foto's. maar toch, ik ben wel heel benieuwd naar je eerste stappen in het huswifproject!

BASJE zei

saai hoor zonder fotos ,maar je hebt gelijk Het is al heerlijk als je laptop het weer doet, Hier komt ook zo´n schoonzoon voorbij om te herstellen wat ik allemaal fout gedaan heb Heerlijk zo´n goed gevoel over een welbestede dag, Ik ken dat, Basje

Anny zei

Wat zijn we toch verslingerd aan plaatjes... Ja, zo'n sneeuwzondag is best gezellig en heel goed voor de productiviteit.

Gerard zei

Vreemd om geen plaatjes te kunnen bekijken, ik ben toch meer visueel ingesteld, merk ik nu.
Ik ben gestart met de eerste bladzijde van het "huswif" boek. Het met de hand stikken is een groot probleem. Ik heb het nog nooit gedaan... Eens zal het de eerste keer moeten zijn en dat is dus op dit moment... Spannend!

marcella zei

@Gerard, ik vind het ook wel grappig dat er dan toch zoveel mensen mijn tekstje komen lezen :) Blad een heb ik af en ik ga door voor de tweede ronde :) Met de hand stikken - keurig als ik het wilde hebben - was voor mij ook erg ongebruikelijk. Ik ben vermoedelijk te kritisch ;)
Maar 't is gelukt en inderdaad mooi! Margreet had gelijk.

Chris zei

Ik merk wel vaker dat jij een hele positieve instelling hebt. Heerlijk is dat!