vrijdag 11 januari 2013

een enerverend weekje

Ik schreef al dat mijn lief zijn pols brak tussen kerst en oudjaar. Afgelopen week bleek bij de controle dat de breuk niet goed gezet was. Gisteren ging hij onder het mes. Om half acht moesten wij ons melden en geen minuut later, werd mij nog verzekerd toen ik daarom vroeg. Even voor half acht arriveerden wij op de afdeling, kregen een kastje toegewezen en een bed waar hij pas rond half een die middag in hoefde te gaan liggen. Tot die tijd zou er niets gebeuren. We konden plaats nemen in een wachtkamer waar behalve een kan met nutteloze koffie (alle aanwezigen moesten of nuchter blijven of dronken uit solidariteit niets) en een karrenvracht aan reclame-tijdschriften niets te beleven was. Of het zou de sit-com op de televisie geweest moeten zijn, die zich nota bene afspeelde op een psychiatrische afdeling. Wij zijn van armoede maar in de centrale hal gaan zitten wachten. Gelukkig had ik een borduurwerkje mee, wat tijdens mijn zeven uur durend verblijf daar zowaar af kwam.
Met mijn lief gaat het goed, de breuk staat goed en is stevig verankerd met een plaatje. Mijn mapje is een snoepie...
Ik zag het ooit bij haar en zij was zo lief om het patroontje te sturen. Corrie had daarvoor speciaal toestemming gevraagd en gekregen van DMC. Ik heb iets veranderd aan het klepje, het was oorsponkelijk een klepje wat in een punt eindigde, ik heb het mijne met rondingen afgewerkt. Ook heb ik er een sluiting aan gemaakt met een klein knoopje. Mijn eerste werkstukje klaar in 2013! Deze week kwam ook de nieuwe Piecework. Ik ben als een blok gevallen voor de prachtige sokken op de omslag. Het patroon voor de sokken èn de geschiedenis van de originele sokken vind je in het blad.

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Sterkte en beterschap voor je man Marcella! Wat vervelend,dat de breuk niet goed zat.Hoelang gaat het nu weer duren?
een voordeel heeft het opgeleverd-je mooie tasje is klaar.Vind de ronding aan het klepje ook mooier dan het puntje.
toch een gezellige dag samen
groetjes,Truus uit Drenthe

Monica zei

Oh, Oh, wat ontzettend vervelend is dat wachten in zo'n ziekenhuis, vooral voor degene die nog onder het mes moet, fijn dat het voor dit moment goed is afgelopen, nu nog het laatste genezingsproces.
Wat een geluk dat jij zo'n leuk werkje bij je had, en dan is het voordeel van het lange wachten dat het lekker opschiet.
Het is super leuk geworden.

Chris zei

Tjonge Marcella wat een gedoe daar in het ziekenhuis. Maar nog vervelender dat die ingreep nodig was. Als het maar goed komt hè! Zo zie je maar dat je onverwacht in een andere stroom terecht kan komen. Gelukkig maar dat jij je handwerk bij je had. Volgens mij ga jij niet op stap zonder een werkje in je tas. Dat is het mooie van je hobby! Ik hoop dat het nu snel goed gaat met je man en hij zijn hand snel weer kan gebruiken.
vergeet ik nog te zeggen dat je tasje enig is geworden, vooral met het 'geschulpte' klepje.

Wieke van Keulen zei

Prachtig, Marcella.
Aanstaande maandag maak ik een link naar jouw blog met informatie over de pronkrollen (nav mijn haakrol). Ik hoop dat je dat geen probleem vindt. Groet, Wieke

Martine zei

Zeven uur wachten. Wat erg, vooral als je onder het mes moet.Gelukkig dat je een werkje bij je had. Het is erg mooi geworden.

betty prins zei

Veel beterschap voor 'die arme man', wachten is wel echt heel vervelend, vooral in een ziekenhuis!
Mooi mapje is het geworden, wat ben jij daar toch een kei in!
En die sokken...,zou er ook zo voor vallen!!!

Annelies zei

Heel veel beterschap gewenst voor je man.
Wat een ontzettend leuk mapje.

Jeanny zei

Het mapje is prachtig!!
Heel vervelend allemaal voor je man en jou, zeker dat lange wachten in het ziekenhuis!

Corina zei

Wat een prachtig mapje, echt heel mooi! Wat een narigheid, zo lang wachten, beterschap voor je man! En wat leuk, Piecework, ik zie dat alleen op internet en steeds vraag ik me af of ik daar toch niet een abonnement op moet nemen, maar dan zie ik er weer tegenop omdat het in het buitenland is...

Anny zei

Natuurlijk eerst veel beterschap voor Meneer uw Echtgenoot. (Zo noemde een Vlaamse collega haar man altijd...) en wat erg, zo lang wachten. Ik ken het wel. Gelukkig had je een borduurwerkje. maar meestal komt er in zo'n situatie niks uit je handen.
Mooi werkje overigens...

GRANNY'S HOUSE zei

Ziekenhuizen en tijden, daar kan een hele soap over gemaakt worden.
Gelukkig dat nu alles goed is met je DH en jij hebt er een mooi mapje aan overgehouden.

Groetjes
Ines

Marijke zei

Dan heb je nog geluk gehad, ik lag op zaal en een mevrouw kwam vanaf half 10 wachten tot ze geopereerd zou worden... en tegen 15.00 zeiden ze dat ze geen tijd meer hadden om haar te opereren.... ze kreeg een kopje thee... was heel erg nuchter...en zenuwachtig, zo zielig...
Goed idee van je om een handwerk mee te nemen.... door de infuzen in handen kon ik niets anders dan tv kijken en lezen.... Maar gelukkig allemaal weer voorbij en heerlijk handwerken!
Hoop dat je man snel goed hersteld!
groetjes van Marijke

Corrieneeltje zei

Ach Marcella wat een narigheid met je man, operatie is achter de rug, maar het zal nog even duren vvoor hij weer van alles kan doen met die pols. Heel veel beterschap voor hem.
Ik kreeg een vraag in mijn mailbox over je mapje, het is een plaatje! Erg mooi die golfrand aan de klep.
Ik heb het toen weg gegeven en wil het ooit nog eens voor mezelf maken.
Wist niet meer dat ik het jou gegeven had.
Jouw patroontje is inmiddels ook verwerkt en hopelijk komt het binnenkort op mijn blog.
Ik ga de vraagster snel het patroontje van dit mapje sturen.
Groetjes van Corrie

Geke Vermeulen zei

Marcella beterschap voor je man en wat een mooi mapje,ik heb het patroontje inmiddels ontvangen .Kans is groot dat ik zelf binnenkort voor een of meerdere dagen het ziekenhuis in mag en dan heb ik mooi wat te doen .
groetjes
Geke

Anneke zei

je mag wel uitkijken met dat als een blok vallen, straks breek jij ook nog een pols...
gelukkig dat de pols van manlief nu goed 'staat', sterkte daarmee en veel plezier met de sokken!

Marianne zei

Dat is lang wachten. Gelukkig heb jij je tijd wel aangenaam doorgebracht en zal dit mooie geborduurde tasje/zakje je hier wel steeds aan herinneren. Het is echt een beauty geworden! En dat klepje is wel zo mooi, dan niet mooier dan recht!

*Marianne*
(e-Marianne blogspot)

marcella zei

@Marijke, dat is wel heel erg sneu. Ik had er wel rekening mee gehouden ( en begrip voor gehad) dat er een spoedoperatie tussen zou kunnen komen, maar dit was het gewone beleid zei men...dan hadden ze genoeg patiënten in reserve voor als er iemand niet kwam.

@Anneke, ik ben nog niet aan het breien hoor, ben pas aan het verheugen...er moet ook nog wol komen :)

@Geke, sterkte voor jou, ik hoop dat je met veel plezier aan je mapje kunt werken daar.

Gerard zei

Wachten in een ziekenhuis is altijd slopend, maar zoals je dat beschreef lijkt het alleen maar erger te zijn geworden in Nederland. Moet je man nou gewoon opnieuw aan de zes weken heeltijd beginnen?
Je mapje is een leukerdje en ik zou ook wel zulke sokken willen hebben...

Guusje, zei

Wat een prachtig mapje heb je gemaakt. Wat naar dat je man alsnog geopereerd moest worden. Gelukkig is het nu achter de rug en kan het herstel beginnen. Heel veel beterschap gewenst.

Anneke SK zei

Wat een ellende zo lang wachten. Ieder nadeel heeft z'n voordeel,dat zie je maar weer aan dat prachtige mapje dat het gewacht heeft opgeleverd.
Overigens jouw enthousiasme v.w.b. de "sokken" heeft mij vandaag aangestoken en ook ik heb een abonnement op Piecework genomen. Dank je wel voor het onder de aandacht brengen van dit tijdschrift. Ik had er nog nooit van gehoord.
Groetjes en bedankt voor al je mooie logjes,
Anneke SK

Anoniem zei

Misschien een beetje laat, maar alsnog hoop ik dat het nu snel beter mag gaan met de pols van je man! Je borduurtje is werkelijk een snoepje, errug mooi!!! Het blad ken ik nog niet, heb je hier een abonnement op of koopje dit ergens los? Groetjes!!

lheurebleue zei

als je zo'n mooi handwerkje bij hebt, is wachten niet meer zo erg.
het is al lang mijn idee dat het vagenvuur zoiets is als eindeloos wachten in een ziekenhuiswachtkamer met enkel een oude autokampioen om je bezig te houden ...
ik hoop dat de pols nu snel en goed geneest!