dinsdag 1 januari 2013

De kleuren van 2013

De kleuren van 2013 en dan bedoel ik niet vijftig tinten blauw. Ook al is blauw mijn favoriete kleur, mijn lief heeft er op dit moment genoeg nuances van op zijn hand. Tijdens de kerstvakantie startte ik een kleurrijk borduurwerkje. Het projectje lag al sinds de laatste vakantie klaar: garens, linnen en patroon, maar in Frankrijk kwam het er niet van. Omdat zoonlief hier wat langer was dan gebruikelijk en ik iets wilde borduren wat ik hier beneden ook kon zien haalde ik mijn 'vakantie-mapje' tevoorschijn en ging met veel plezier aan de slag. Het wordt een enveloppe-tasje en het patroontje kreeg ik lang geleden van Corrie. Heerlijk om in deze donkere tijden met zulke vrolijke kleurtjes te borduren. Hierboven zie je het motiefje voor het klepje. Het is geborduurd over een draadje op 16 draads linnen. Dat Laatste borduurde ik toen zoon weer naar huis was en ik lekker boven onder de loupe-lamp verder kon borduren. Hier zie je het motief nogmaals, maar dan een beetje groter:
Het borduren van de bloemen hieronder ging heel wat makkelijker, die zijn over twee draadjes linnen geborduurd en dat kan ik, zelfs bij de televisie, nog prima zien.
Wat er verder op het programma staat voor 2013? Natuurlijk ga ik verder met het afmaken van de werkstukjes die er nog liggen, ik wil ook dit jaar weer wat lapjes aan mijn Souvenir de ma Vie kunnen toevoegen, er ligt een heel spannend en nieuw projectje op me te wachten. Het is 'onder embargo' aan mij gegeven maar het wordt super kan ik alvast verklappen! Verder wil ik mijn oud goed project weer eens van stal halen...ook dat wordt vast een van de projecten voor het lijstje 'Af in 2013'. Op 'uitgaansgebied' zijn er ook al wat leuke afspraken en plannen: een workshop in januari en een dagje Merkwaardig. Verder is er de handwerkbeurs (met mini-workshop in de trein), een tweede workshop en twee van mijn handwerkclubjes die in februari bij elkaar komen. Genoeg om van te genieten en om nu al naar uit te kijken. We maken er een mooi jaar van!

11 opmerkingen:

lheurebleue zei

eerst & vooral de beste wensen voor 2013: zo te zien wordt het een leuk jaar!
en wat heerlijk om zo'n mooie bloemen te laten bloeien in het midden van de winter!

marion zei

een gelukkig en gezond 2013 met al prachtige foto's van je borduurwerkjes

Anneke zei

we maken er zeker een nuttig en fraai jaar van :-)
het is hier altijd candy for the eyes, dus ik verheug me er al op...

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een lief borduurwerkje, ik kan dat niet meer zien, doe alles onder mijn daglichtlamp met loep, wat een uitkomst, jammer genoeg is 1 over 1 niet meer mogelijk en daarom geniet ik zo van jou fijne borduurwerken.

Groetjes
Ines

Chris zei

Als het nieuwe jaar al die kleurtjes heeft, dan wordt het een goed jaar! Ik wens jullie dat van harte toe!

Balsemien zei

Lieve Marcella ik wens je een heel kleurrijk en gelukkig 2013!

Anoniem zei

Wat een mooi borduurtje wordt dit en zulke mooie kleuren.
Succes met het borduren.
groetjes,Truus uit Drenthe

Jeanny zei

Dit ziett er alvast heel mooi uit!
Alle goeds voor 2013!

Noor zei

Wat een kleurrijke bloemetjes worden dit.Ook voor jullie de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Mijn moeder en ik hopen in april ook weer naar Nijkerk te komen.
Warme groet, Noor

Gerard zei

De bloemetjes zien er zo fris en fleurig uit. Prachtig voor in de winter. Al schijnt de zon en is het niet koud, toch mis ik de bloemen, hoewel de winterjasmijn uitbundig bloeit.Ik blijf je blog volgen in 2013!

marcella zei

@ Gerard, dat is toch geen dreigement, hoop ik :))
Ik zag vandaag de eerste sneeuwklokjes boven de grond...

@Noor, misschien zien we elkaar dan. lijkt me gezellig!

@Anneke, leuk gezegd, "candy for the eyes" ;)

@Lheurebleue, ik denk dat ik ook uitkijk naar een bloemetje...;)