woensdag 2 januari 2013

De kleuren van 2013

Ik ben nog niet klaar met het inkleuren van het nieuwe jaar. Gisteren startte ik een nieuw projectje waar ik al lange tijd in gedachten mee bezig was:
de kleuren van DMC. Sommige gebruik ik vaak, andere zelfs heel erg vaak en terwijl er nog weer andere spiksplinternieuw en ongebruikt in mijn doosje liggen. Er zijn kleuren die ik mooi vindt, of bijzonder, kleuren die de mijne niet zijn maar het toch leuk doen in een merklap of ander project. Eigenlijk wil ik ze al heel lang allemaal een keer gebruiken en ervaren. Een grappig patroon had ik er voor met verschillende hartjes, maar gisteren bleek dat het borduren van een enkel hartje te veel tijd kost om dat meer dan 360 keer leuk te vinden. Ik heb dus voor een eenvoudiger concept gekozen en wil iedere dag drie kleuren toevoegen aan mijn palet... dat moet te doen zijn naast alle andere lopende en nog te starten projecten.
Wat ik er uiteindelijk van ga maken zie je later...

14 opmerkingen:

Anny zei

Wat een plannen. Nou je zult je zeker niet vervelen. En wat een leuk idee al die kleurtjes. Ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken.

Anoniem zei

Wat een leuk idee om dit te doen,en zo weet je gelijk welke kleuren je hebt.
Was een klein hartje ter grootte van dat vlakje ook teveel tijd? Dat is nog leuker dan de vlakjes.
Spannend wat je ermee gaat doen.
Succes met het borduren.
groetjes,Truus uit Drenthe

Anneke zei

dat is een werkje wat ik wel ken, Annemarie van Orts and Ends is er ook mee bezig. Maar ik ben heel nieuwsgierig naar wat je ervan gaat maken!!

marcella zei

@Truus, dat vind jij leuker :) Het patroon wat ik had, had allerlei variatie in de hartjes, dat was op zich wel leuk, maar net niet leuk genoeg om er zoveel uren werk aan te besteden...Met alleen een klein hartje krijg je alleen maar meer van hetzelfde...Dan vind ik persoonlijker het strakke van het vlakje mooier...gelukkig mogen de smaken verschillen.

@Anneke, jaren geleden heerste het wel dus het verbaast me niets dat jij iemand weet te noemen die ook zoiets heeft geborduurd. In de tijd dat ik nog lid was van de France Points de Croix en hun tijdschrift Le Marquoir ontving werden er dozen bekleed met deze vlakjes. Erg leuk om je garens in te bewaren. Ik ga voor de schoonheid van de kleuren van DMC en hoop dat ik er mijn kleurgevoel ook een beetje mee stimuleer ;)

Dirkje Spreeuw zei

Ik denk dat je zo een prachtig palet aan kleuren krijgt, een mooi overzicht. Bovendien kun je zo toch ook beter zien hoe een kleur er in 'geborduurde staat' uitziet, dat geeft vast een hele andere indruk dan wanneer de kleur alleen maar op een kaartje gewonden zit.
Ook ik ben nieuwsgierig wat je ervan gaat maken.
Groet,
Paula

Guusje, zei

Wat een leuk idee om dit zo te doen, ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.

Marijke zei

Leuk om zo kleur te ervaren!
groetjes van Marijke

Willy zei

Dat is een mooi project Marcella. Leuk om die kleuren zo allemaal te gebruiken.

Marjan zei

Wat mooi, Marcella! Heel leuk idee!

Amarins zei

Wat een super leuk idee, wordt vast een heel mooi geheel met al die kleurtjes.

Jeanny zei

Geweldig leuk idee Marcella, spelen met kleuren!

Tita Carré zei

Hallo vriend, ik hield van al het nieuws van uw blog, hier niet wat tijd doorbrengen, heb ik genoten van alles, ga naar mijn blog en laat een reactie achter als je van wat je vindt, beijokas
http://www.titacarre.com
http://agulhaetricot.com/
http://lamaisoncarre.blogspot.com.br/

Wilma Kuin zei

Ben benieuwd!! Ziet er al zo leuk uit,..

Anoniem zei

Ja,als er in een hartje ook nog variatie zit,dan begrijp ik,dat je hier voor kiest.Dacht,dat het gewoon vlakjes in de vorm van een hartje zou zijn.
Op deze manier met vlakjes wordt het ook rustiger.
succes met dit project Marcella.
groetjes,Truus uit Drenthe