Nuttig en fraai



Nuttig en fraai

Onder deze naam vertel ik sinds 25 oktober 2005 over mijn handwerk-leven. Tot augustus 2011 waren mijn verhalen te volgen bij web-log. Tijdens hun verhuizing heb ik de draad opnieuw opgepakt bij blogspot. Omdat ook mijn oude logs nog veel gelezen werden breng ik die over naar mijn nieuwe blogplek. Ik werk in de tijd terug van augustus 2011 tot aan 25 oktober 2005. Vind je het leuk om ook de oude blogjes mee te lezen dan weet je nu in welke volgorde ik de blogjes plaats. Reageren kan zowel op de nieuwe als op de oude blogs. Ik weet niet of ik ook de reacties van de oude blogs terug plaats, dat is weer een flink karwei extra en die tijd besteed ik liever aan...een nuttig of fraai handwerkje.

Behalve aan een enkele quilt besteed ik mijn handwerkuurtjes de laatste jaren vooral aan de nuttige en fraaie handwerken. Een mooie selectie daarvan is bijeen verzameld in een Souvenir de ma Vie. Verder vind je hier stopwerk, merklappen en diverse andere bekende of minder bekende handwerktechnieken. Ook over bezoekjes aan tentoonstellingen en andere handwerkgerelateerde uitstapjes kun je hier het een en ander lezen. Ik exposeer zelf zo nu en dan en ook daarover lees je bij nuttig en fraai.

Ik wens je veel plezier bij Nuttig en fraai,
Marcella

zondag 19 maart 2006

kind erbij

Ons kind is donderdag getrouwd dus we hebben er nu officieel een schoonzoon bij. Het was een erg fijne dag, de bruid straalde en was erg enthousiast in haar JA!!!!!!! en de bruidegom zag er ook erg tevreden en heel verliefd uit
Het ringenkussentje en het zijden tasje hebben hun dienst bewezen en de trouwjapon kan naar de stomerij.
Een van de leukste cadeaus kwam van de quiltgroep van dochterlief.
Een stapeltje quilts die als een boekje bijeengebonden zijn. Aan de achterkant heeft ieder een legend blok gemaakt met een wensje en een herinnering aan de dag. Een bijzonder en erg lief cadeau.





10 opmerkingen:

marcella zei

even een kleine zoektocht langs mijn favoriete weblogjes gedaan. Van de weblog van www.yvonnep.web-log.nl wil ik jullie de volgende link niet onthouden:
www.rembrandt-caravaggio.nl

yvonnep zei

Wat een prachtig en liefdevol cadeau!

Lous zei

Alsnog gefeliciteerd Marcella met je dochter.
Ik geniet van je web-log en van alle links.

Berthi zei

Marcella, gefeliciteerd met je officiële schoonzoon!
Ik sluit me verder bij Yvonne aan.........een prachtig en liefdevol cadeau! Een blijvende, waardevolle herinnering!

ingrid zei

Marcella, gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding!
Wat een lief cadeau,...en ik vond de cadeautjes van jouw hand al zo bijzonder mooi...

anneke zei

nog van harte gefeliciteerd! het is een heel bijzondere gebeurtenis.
het cadeau van de quiltgroep van je dochter is erg leuk bedacht en mooi gemaakt. en je dochter treedt dus hiermee ook in je voetsporen! leuk leuk.
nu even bijkomen van alle feestdrukte, misschien met een borduurwerkje?
groetjes

Liesje zei

Het was een mooie en geslaagde dag, alles verliep perfect! Met dit cadeau zijn we uiteraard heel blij. Als je trouwens goed kijkt zie je op sommige foto's ook nog een stukje van het kleed dat mijn schoonmoeder voor ons heeft geborduurd.....het handwerken zit dus niet alleen bij ons in de familie......

Juul :o) zei

@ Liesje en haar manlief: nog van harte gefeliciteerd!
Wat heerlijk om zoveel creativiteit om je heen te hebben!

@ Marcella: nogmaals van harte gefeliciteerd met het huwelijk van je dochter en (nu) schoonzoon.

Bedankt dat je ons deze fraaie stukjes van het feest laat zien.
:)

marcella zei

Elise, je kleedje is vandaag nog wat meer in beeld. Ik had al bedacht er vandaag een blogje over te schrijven
xxje

inge zei

proficiat!
en mooi quiltcadeautje!