donderdag 16 februari 2006

wie doet er mee?

Het Marquoir story project is me zo goed bevallen dat ik  begonnen ben met een nieuw verrassingsproject.Vorige week schreef Maaike een reactie op mijn blog "nogmaals Quaker". Ze vermeldde daarbij een website waar allerlei beginnetjes van een quaker merklap te zien zijn.http://quaker6mains.skyblog.comop de website   http://users.skynet.be/bk236098/CARINNE/G-Quaker6Mains.htm is ook het patroon te vinden. In 6 delen wordt de merklap stukje bij beetje onthuld. Deel 1 is op 26 januari verschenen en wat ik toch nog toe gezien heb vind ik zo leuk dat ik daarom besloten heb het quakerlapje te gaan maken.Ik heb gisteren een lapje linnen gepakt  en heb daar wat kleuren  garen bij gezocht. Mijn werkje ziet er nu als volgt uit:Ik ben benieuwd of er meer zijn die de uitdaging aandurven. Van Maaike heb ik begrepen dat zij ook  over de streep is en Annette ook al bijna.   Wie volgt?

12 opmerkingen:

Berthi zei

Tjee, nog een project erbij........waar haal ik de tijd vandaan???
Mij krijg je niet over de streep, hoe leuk ik het ook vind!!!
Ik moet nu eenmaal keuzes maken...!!!

marcella zei

even opletten:
bij het patroon wordt het aantal kruisjes per 10 cm gegeven. Wij zijn gewend om met het aantal kruisjes per cm te rekenen.
marcella

marcella zei

Ik weet waar jouw keuzes liggen, . bij tien bollen sokkenwol en 10 bollen haakkatoen voor een vestje
Ik laat mijn sokken breien bij de HEMA.
In ieder geval zijn we allebei van de straat en ook nog eens nuttig en fraai bezig. ( alhoewel...boze tongen beweren dat breisters samenscholen in café's ;-)
groetjes, Marcella

basje winkel zei

ik ga ook zoeken heel leuk

Maaike zei

Meid, dat je al begonnen bent! Het ziet er leuk uit! Ik maak eerst mijn huidige merklap af en dan begin ik.

De duur van dit Quakerproject valt mee trouwens: een half jaar dus zes keer een patroon en dan heb je er weer een merklap bij!

Berthi zei

Marcella,
Misschien kan jij een aantal kabouters naar het zuiden sturen................! Daar zit ik namelijk al een hele poos op te wachten, maar ik zie ze tot nu toe nog niet. Nu ja, kabouters zie je nooit want die doen 's nachts het werk. Maar helaas heb ik nog geen werk gezien dat zomaar onverwachts geklaard is. Het is eerder het tegenovergestelde. Het werk stapelt zich op, zonder dat ik daar iets voor hoef te doen.
Wie weet..........kan jij door je positieve uitstraling hier verandering in brengen!!!! Spannend!!!

Annette zei

Marcella,

Ik ben van plan om mee te gaan doen. Ik mag eigenlijk niets nieuws beginnen. Maar dit lijkt mij wel grappig om te doen. En op het eerste gezicht lijkt het niet zoveel werk....

Jeanny zei

Dit lijkt me nu echt iets om tussendoor mee te doen.
Dus ik sluit me ook aan en ga direct beginnen !!!

marcella zei

we zijn al met een flink ploegje, leuk !
ik zal regelmatig mijn vorderingen laten zien en hoop ook jullie fotootjes t.z.t. te kunnen bewonderen. Als er behoefte is om jullie fotootjes hier te plaatsen hoor ik het wel?
veel plezier bij het uitzoeken van linnen en garen en succes met het borduren.

yvonnep zei

Mij krijg je niet voor dit project; hoe leuk ik het ook vind, ik hoef er niet eens over na te denken, want ik kan het niet goed meer zien. Daarentegen vind ik het heerlijk om met breinaalden samen te scholen in café's. :-)

marcella zei

als er hier in de buurt in het café' gebreid werd ging ik er bij zitten, onmiddellijk. Jammer dat je het borduren niet goed meer ziet. Ik heb dat een beetje met lezen, heb nog niet de ideale leesbril gevonden. daardoor wel meer tijd over voor borduren..*Elk nadeel hep ze voordeel*

Annette zei

Zag zojuist dat deel 2 er bij staat. Het ziet er leuk uit. Ik loop nu dus al achter want deel 1 is bij mij nog niet klaar.