maandag 13 februari 2006

Marquoir story

18 maanden geleden zijn we  gestart met de marquoir story quilt van Isabelle Vautier.De hele borduurgroep was enthousiast  en iedereen wilde meedoen. Ieder koos zelf het linnen en de kleuren garen. Afgesproken werd om maximaal drie kleuren te gebruiken en eventueel bij elke kleur nog een tint lichter of donkerder erbij. Negen keer werd er elke twee maanden een nieuw patroontje uitgedeeld. En iedere keer weer was het leuk te zien dat bijna iedereen het vorige patroon al klaar had. Begin februari heb ik het laatste deeltje uitgedeeld. Mijn werk is nu af en ligt bij de lijstenmaker. Ik heb nogal wat veranderd in het patroon en heb daarmee de lap een persoonlijk tintje gegeven.  Bij  het laatste deel heb ik ook het patroon van Isabelle afgebeeld,  leuk om te vergelijken wat ik zo al vervangen heb. Op Isabelle's website kun je het hele patroon vinden en ook een heleboel foto's van anderen die de merklap ook hebben gemaakt.http://perso.wanadoo.fr/passion.broderie/grilles/marquoirisav/marquoirstorysomm.htm

8 opmerkingen:

Maaike zei

Oh Marcella, weet jij wel hoe ik met mijn neus tegen het beeldscherm gedrukt heb gezeten om details als het slakje en het kinderwagentje in kruissteekjes uit te tekenen zonder ooit de link naar deze uitdraaiversie te hebben gevonden? Gelukkig heb ik hem nu, dankjewel!

marcella zei

maaike,
als ik dat eerder had geweten had je de link wel eerder kunnen krijgen hoor ;-)
ik ga nu wel met een big smile naar bed

Berthi zei

Mooi project! Ziet er uiteraard weer heel goed uit!
Het wordt wel saai om dat elke keer te zeggen.
Misschien moet je maar eens iets maken dat lekker verknald wordt. Heb je meteen een extra leuk verhaal erbij. Idee????

anneke zei

goede tip Berthi... 8)
nee hoor, Marcella, prachtig. sowieso al heel leuk om met een borduurgroep te borduren. geen idee dat die nog ergens bestonden...
zelf ben ik niet zo merklapperig, maar ik sluit niet uit dat ik nog eens een keer een grote ga maken.
groetjes

marcella zei

Berthi, ik heb al een poging gedaan met mijn Máxima vlag, ik heb ook nog een vintage quilt van 20 jaar geleden, had zo mee kunnen doen aan the worst quilt contest. Ik heb hem laten zien op een lezing met de nodige zelfspot uiteraard. Ik werd niet geloofd, hij zag er best mooi uit vond men. Ik geef het op ;-)

basje winkel zei

leuk geworden,. ik ben ook klaar en neem hem donerdag mee

Marloes zei

Hoi Marcella wat is hij mooi geworden en bedankt voor de link
wie weet ga ik hem ooit ook nog eens maken .
groetjes Marloes

yvonnep zei

Prachtig, zeg!!! Ik vind de kleuren ook mooi!