woensdag 24 mei 2006

Zelfde fee, zelfde buurvrouw

Het wordt bijna eentonig, voor jullie dan, voor mij ligt het natuurlijk heel anders. Bij de breirol kreeg ik ook dit merklapje. Het is een schoollapje en de maakster zat oorspronkelijk in Friesland op school, op school zeven om precies te zijn. Ik heb begrepen dat de scholen vroeger niet een naam maar een nummer hadden. Of dat overal zo was of alleen in het noorden weet ik niet. Wie hier iets meer over kan vertellen is bij deze uitgenodigd. Het lapje zal ergens tussen 1934 en 1940 gemaakt zijn. Het was zonder meer een keurige handwerkster dit meisje, alle steekjes zijn erg regelmatig, zoals je vooral op de grote vlakken (rokje en dak) goed kunt zien. Ook de achterkant ziet er goed uit. Ik stel me voor dat Fokje nadat ze keurig alle randjes foutloos had geborduurd mocht uitzoeken welke plaatjes ze wilde borduren en dat ze zorgvuldig haar kleurtjes katoen heeft uitgezocht. Als extraatje heeft ze de raampjes in kastjessteek uitgevoerd. Fokjes merklapje vindt vandaag een mooi plaatsje in mijn weblog. Ik ben ook hier erg blij mee, zulke onverwachte cadeau's krijg je niet vaak

6 opmerkingen:

marian'ne m zei

wat leuk he, echt een goede fee (bofferd:-))))

wat had jij het over nr 2?

Juul :o) zei

Goede fee, lieve buurvrouw!
Alles wat ik je kan vertellen, weet je waarschijnlijk zelf al, en meer...
:o)

marcella zei

Foei, Marianne, gelukkig ging ik even bij jou kijken voordat ik je vraagje ging beantwoorden :)
ik wordt wel op mijn wenken bediend zeg, Klasse!

Berthi zei

Nu, zal ik dan nog wat toevoegen? Lees mijn log van 16 september 2005:
Schoolmerklapje

marcella zei

@ berthi, leuk, bedankt voor de info ( en de link)

yvonnep zei

Is dat popje nu zwart? Bijzonder!