dinsdag 30 mei 2006

Marker merklapje

Dit merklapje staat sinds oktober in mijn kop foto op dit web-log. Ik heb het in 2003 gemaakt en samengesteld uit  Marker randjes uit diverse boeken. Ik houd van de traditionele borduurkunst uit Marken, de kleuren, de geometrische motieven. In de overige motieven komt mijn passie voor textiel tot uitdrukking, de spinnende aap, het naaikussen met schaar, de mand met bolletjes wol. De beide alfabetten komen ook veelvuldig voor in Markens borduurwerk. Marker_lapje_klaar

14 opmerkingen:

Berthi zei

Mooi!

marian'ne m zei

Marcella, ziet er heel mooi uit. Mooie kleuren en echt traditioneel!!!! In die randen gaan wat kruisjes zitten, maar zijn wel een blikvanger.

Lous zei

Goed dat je het apart laat zien,nooit geweten dat er zoveel verschillen bestaan in de merklappen en dat je aan de afbeeldingen kan zien waar ze vandaan komen.

marcella zei

@ Lous, er is ontzettend veel te zien aan merklappen.
Boeken waarin je meer hierover kunt lezen zijn:
Over merklappen gesproken van M.G.A. Schipper- van Lottum
Merklapmotieven en hun symboliek van Alberta Meulenbelt-Nieuwburg
Letter voor Letter van Gieneke Arnolli en Rosalie Sloof.
het laatste boek gaat over Friese merklappen

marcella zei

@lous, leuke website heb je, ik heb je gelinkt.

Lous zei

Dank je wel, Marcella maar ik moet nog heel veel leren , als ik zo allemaal bij jullie kijk

liesje zei

die randjes aan de zijkant lijken erg veel op van die geknoopte vriendschapsbandjes... :)

liesje zei

die randjes aan de zijkant lijken erg veel op van die geknoopte vriendschapsbandjes... :)

marcella zei

Elise,zo had ik de randjes nog niet bekeken ;) het heeft er inderdaad wel wat van weg. je zou ze ook kunnen borduren en met een muizetandje afwerken. Ik ga er eens over broeden. bedankt voor het meedenken, misschien rolt er voor jou ook nog wat bruikbaars uit.

Juul :o) zei

Wat is hij mooi Marcella!
Fijn om 'm nu eens van dichtbij te kunnen zien!
:o)

marcella zei

wat een luxe hè, zulke grote foto's.

Juul :o) zei

;o) ha, ha! ;o)

marcella zei

waarom lach je?

Colette zei

Wat een prachtig logje! @Juul: waar staan jouw logjes? Daar zoek ik steeds naar, maar ik kan ze niet vinden.