maandag 14 november 2005

huiswerk

Vroeger was het maken van  huiswerk een noodzakelijk kwaad. Ik  wist natuurlijk best dat het nodig was omdat ik nu eenmaal ooit mijn diploma wilde halen. Zonder dat diploma was er geen uitzicht op een studentenleven dus de keus was meestal snel gemaakt: aan de slag. Dat ik me ooit met zo veel plezier en nog vrijwillig ook op mijn huiswerk zou storten kon ik destijds niet vermoeden.Ik volg een cursus. Over vier weken is de tweede en laatste les. Dan krijgen we - zoals we dat gniffelend noemen- "tascontrole". Dan komen onze lapjes tevoorschijn en loopt de juf keurend langs om onze steekjes te bekijken. Afgelopen zaterdag was mijn eerste les Candlewicking. Op bijgaande foto het resultaat van een middagje steekjes oefenen. Ik heb nog een hoop te doen voor de volgende les

3 opmerkingen:

Berthi zei

Prachtig werk en een mooie foto!
Gaat de juf ook een 'punt' geven?

Nicoline zei

Leuke techniek lijkt me dat! Ga je dat ook combineren met quiltwerk?

Marcella zei

Het is erg leuk werk om te doen en je kunt het inderdaad combineren met quiltwerk. Als het borduurwerk klaar is kun je het verder als een quilttop beschouwen en dan bijv rasteren.
Ik denk niet dat we een punt kijgen van de juf.