woensdag 3 december 2008

Smokkelmaand

Nu Corrie over de brug is gekomen met haar decembersmokkelkerstboom-speldenkussentorentje bombardeer ik december maar officieel tot Smokkelmaand.
Het woord Sprokkelmaand was al in bezit genomen door de maand februari maar smokkelmaand was nog over en dat klinkt tenslotte ook prima.

Corrie dus heeft vre-se-lijk gesmokkeld met haar speldenkussen voor de maand december. Het ding is evengoed prachtig en fraai en vooral zeer nuttig bruikbaar als speldenkussen maar ze zegt het nu eenmaal zelf zo. * en wie ben ik om haar dan tegen te spreken?
Ik dacht dus eigenlijk voor de tweede maand op rij met lege handen te zitten. Tot ik Corrie’s logje las.

Had ik niet net de dag ervoor een piepklein werkje onder handen genomen, zo’n lekker snoeperig tussendoortje, zo’n -eventjes een uurtje of twee weg van De Grote Witte Lap- werkje ?

Kijk hier is ie, mon petit Père Noel, een cadeautje aan mezelf in Straatsburg, afgelopen zomer.

Nou, hier kunnen dus best zo hier en daar wat spelden in gestoken worden en dan is het zomaar opeens een Speldenkussentje geworden. Maar let op, ik schreef "het kan", want ik ga petit Père natuurlijk niet echt in zijn derrière prikken.

En zo is voor mij ook de december-eer weer gered en heb ik nu tot januari de tijd om de enorme stapel prachtige patroontjes die ik al heb verzameld eens daadwerkelijk uit te gaan voeren.

Ook omdat het december is: mijn adventsquilt mocht weer hangen. Iedere dag doen mijn lief of ik een luikje open en laten ons verrassen door het borduurtje erachter.
Zo ontdekten wij maandag dit:

en gisteren waren wij blij verrast dit ballen trio aan te treffen:

en Père Noel? die hangt voorlopig, in afwachting van De Boom in het midden van de quilt, aan een speldje, dat wel ;)

nieuwsgierig naar de hele quilt? klik hier

22 Reacties

Geen opmerkingen: