Nuttig en fraai



Nuttig en fraai

Onder deze naam vertel ik sinds 25 oktober 2005 over mijn handwerk-leven. Tot augustus 2011 waren mijn verhalen te volgen bij web-log. Tijdens hun verhuizing heb ik de draad opnieuw opgepakt bij blogspot. Omdat ook mijn oude logs nog veel gelezen werden breng ik die over naar mijn nieuwe blogplek. Ik werk in de tijd terug van augustus 2011 tot aan 25 oktober 2005. Vind je het leuk om ook de oude blogjes mee te lezen dan weet je nu in welke volgorde ik de blogjes plaats. Reageren kan zowel op de nieuwe als op de oude blogs. Ik weet niet of ik ook de reacties van de oude blogs terug plaats, dat is weer een flink karwei extra en die tijd besteed ik liever aan...een nuttig of fraai handwerkje.

Behalve aan een enkele quilt besteed ik mijn handwerkuurtjes de laatste jaren vooral aan de nuttige en fraaie handwerken. Een mooie selectie daarvan is bijeen verzameld in een Souvenir de ma Vie. Verder vind je hier stopwerk, merklappen en diverse andere bekende of minder bekende handwerktechnieken. Ook over bezoekjes aan tentoonstellingen en andere handwerkgerelateerde uitstapjes kun je hier het een en ander lezen. Ik exposeer zelf zo nu en dan en ook daarover lees je bij nuttig en fraai.

Ik wens je veel plezier bij Nuttig en fraai,
Marcella

dinsdag 10 juli 2007

Een quilt voor hem, II

De lapjes lagen klaar, boek gepakt om te kijken hoe´t-moest want dit patroon is net even anders dan ik tot nog toe gemaakt heb.
Terwijl ik vrolijk reepjes sneed was hij bezig om een patroon in kleur te maken in een tekenprogramma op de computer.
Het waren erg veel reepjes om te snijden.

Deze kleuren zien er op deze foto veel beter uit. De strookjes hangen over mijn muziekstandaard en dat blijkt een erg handig hulpje te zijn. Zo hoef ik de stroken niet te nummeren want ze hangen op volgorde en ik kan er tijdens het naaien steeds een strookje vanaf pakken. Er zijn nu twee aanwijzingen: het is een traditioneel Amish/Mennonieten patroon er er worden strookjes gebruikt. Zijn er al quiltsters bij wie iets begint te dagen?

Geen opmerkingen: