maandag 25 juni 2007

De Buit van een dagje uit

Ik had al een drukke week en daar kwamen nog allerlei onverwachte zaken bij. Toch vond ik ook nog tijd om naar een quiltwinkel te gaan.Woensdag was het zonnig, een ideale dag om naar het Quiltgebeuren in Brielle te gaan; ik was er te lang niet geweest en een bezoekje stond al een tijdje bovenaan mijn lijstje.

De winkel lag, zo als altijd, weer vol met mooie lapjes, prachtig op kleur neergezet. Wat mij altijd verbaast bij het Quiltgebeuren is dat het kiezen lang niet zo moeilijk is als bij andere quiltwinkels. Als ik in Brielle ben valt mijn oog meestal op "iets" - dat kan een mooi stapeltje lapjes zijn of een quilt – wat mij aanspreekt en daarmee ga ik zelf aan de slag.

Deze keer viel mijn oog op een lief klein quiltje in blauw en bruin. Simpel patroontje en eigenlijk had ik hem zo wel met het lapjespakket willen maken. Ik besloot om dat niet te doen, tenslotte is het zelf uitzoeken van de lapjes de helft van de pret. De blauwtinten in het quiltje had ik niet in voorraad dus in die kleur heb ik e.e.a. bij elkaar gezocht. Thuis zal ik de bruintinten en de overige stofjes toevoegen. Een patroon teken ik zelf wel, dat is niet zo moeilijk.

Toch is het Quiltgebeuren een van de weinige lapjeswinkels waar ik zo plezierig mijn stofjes bij elkaar sprokkel; het heeft te maken met de manier waarop eigenaresse Willy haar stoffen inkoopt en vooral met de wijze waarop ze in de winkel op kleur staan. Hoe ze dat doet? ik heb geen idee, maar knap is ‘t!

Behalve de blauwe lapjes mochten er nog wat andere lapjes mee naar huis, o.a. het lapje met "poezieplaatjes" rechtsonder op de foto, dat zocht ik voor een ander project.

Met een heerlijk broodje paling uit de viskraam tegenover de winkel liep ik nog even het centrum in. Brielle is een leuk stadje en met zulk mooi weer is het plezierig om daar even door de leuke straatjes te wandelen. In de handwerkwinkel vond ik nog twee strengetjes Color variations van DMC.

Geen opmerkingen: