Nuttig en fraai



Nuttig en fraai

Onder deze naam vertel ik sinds 25 oktober 2005 over mijn handwerk-leven. Tot augustus 2011 waren mijn verhalen te volgen bij web-log. Tijdens hun verhuizing heb ik de draad opnieuw opgepakt bij blogspot. Omdat ook mijn oude logs nog veel gelezen werden breng ik die over naar mijn nieuwe blogplek. Ik werk in de tijd terug van augustus 2011 tot aan 25 oktober 2005. Vind je het leuk om ook de oude blogjes mee te lezen dan weet je nu in welke volgorde ik de blogjes plaats. Reageren kan zowel op de nieuwe als op de oude blogs. Ik weet niet of ik ook de reacties van de oude blogs terug plaats, dat is weer een flink karwei extra en die tijd besteed ik liever aan...een nuttig of fraai handwerkje.

Behalve aan een enkele quilt besteed ik mijn handwerkuurtjes de laatste jaren vooral aan de nuttige en fraaie handwerken. Een mooie selectie daarvan is bijeen verzameld in een Souvenir de ma Vie. Verder vind je hier stopwerk, merklappen en diverse andere bekende of minder bekende handwerktechnieken. Ook over bezoekjes aan tentoonstellingen en andere handwerkgerelateerde uitstapjes kun je hier het een en ander lezen. Ik exposeer zelf zo nu en dan en ook daarover lees je bij nuttig en fraai.

Ik wens je veel plezier bij Nuttig en fraai,
Marcella

vrijdag 8 juni 2007

Vlaggetjesdag

Ik heb hem nog niet aan de stok maar hij ligt vast klaar.

kijk even bij Tijm dan snap je waarom ik zo blij ben.

Deze vlag hang ik niet echt aan de stok, daar is hij veel te oud voor. Ik vond hem in een doos in de kelder toen wij het ouderlijk huis van mijn lief moesten leegruimen. De vlag was nog van zijn grootmoeder en zelfs zijn moeder gebruikte hem al niet meer. Het is een ouwetje en geweven van wol. Hier en daar heeft een mot hem ook lekker gevonden want her en der zitten kleine gaatjes en plekjes. Het rood is een beetje oranjeachtig, eigenlijk wel erg mooi.

Ik ken sommige huizen waar de vlag gehangen heeft en sommige mensen die hem in bezit hadden en dat maakt deze vlag meer dan "gewoon" en stukje textiel.

Na mijn schoonmoeder bewaar ik nu de vlag en soms haal ik hem even tevoorschijn, zoals vandaag.

Geen opmerkingen: