vrijdag 8 juni 2007

Vlaggetjesdag

Ik heb hem nog niet aan de stok maar hij ligt vast klaar.

kijk even bij Tijm dan snap je waarom ik zo blij ben.

Deze vlag hang ik niet echt aan de stok, daar is hij veel te oud voor. Ik vond hem in een doos in de kelder toen wij het ouderlijk huis van mijn lief moesten leegruimen. De vlag was nog van zijn grootmoeder en zelfs zijn moeder gebruikte hem al niet meer. Het is een ouwetje en geweven van wol. Hier en daar heeft een mot hem ook lekker gevonden want her en der zitten kleine gaatjes en plekjes. Het rood is een beetje oranjeachtig, eigenlijk wel erg mooi.

Ik ken sommige huizen waar de vlag gehangen heeft en sommige mensen die hem in bezit hadden en dat maakt deze vlag meer dan "gewoon" en stukje textiel.

Na mijn schoonmoeder bewaar ik nu de vlag en soms haal ik hem even tevoorschijn, zoals vandaag.

Geen opmerkingen: