zondag 25 september 2011

weer thuis


Gisteravond kwamen wij thuis na twee heerlijke weken in Frankrijk.  Het weer was zalig, het was fijn weer in onze vertrouwde gîte te zijn bij de boer waar wij al bijna dertig jaar vele vakanties hebben doorgebracht en met wie we inmiddels lief en leed gedeeld hebben. Hoogtepunt was natuurlijk de tentoonstelling in Ste Marie aux Mines, zoals elk jaar afwisselend en prachtig. Ieder jaar weer leuk om zoveel handwerksters daar te ontmoeten, zowel nieuwe als bekende.

Mijn liefste schoonzoon ( ik heb er één) hield mij zo nu en dan op de hoogte van de verhuizing van web-log. Het blijkt dat ik rustig twee weekjes weg kan gaan :) Hier op mijn nieuwe web-plekje was het bijzonder druk. Ik vond het hartverwarmend de vele reacties van jullie te lezen en  de e-mailtjes achter de schermen. Heel hartelijk dank daarvoor. Dankzij de enorme support van jullie lezers houd ik plezier in het bloggen.

In de Elzas zat mevrouw ooievaar weer op haar nest. Iets te vaak en te lang dacht ik zo maar het leverde uiteindelijk wel een mooi plaatje op.
De Carrefour in Ste Marie was zoals gezegd weer een schitterend feest:
In een volgend logje zal ik daar meer over vertellen. Ook gingen we dit jaar naar Parc Wesserling waar we nog net de tentoonstelling over het huis DMC konden zien. Ook daar zal ik in een komend logje meer aandacht aan besteden.
Er ging een koffer vol handwerkjes mee waar ik iedere dag een keuze uit kon maken. In zo'n Frans huis is het licht niet altijd even goed en ik had mijn handwerklamp ) niet meegenomen omdat er altijd wel een werkje is wat ik met minder licht toch kan maken. Ook van de handwerkjes zal ik natuurlijk nog het een en ander laten zien.
Ik verbrandde een vinger (niet voor het eerst dit jaar) en dat gaf heel wat gedoe met verbandjes en gaasjes uit de "Pharmacie". Wel grappig dat ik met mijn allerbeste Frans met de juiste spulletjes thuiskwam :) Gelukkig was het niet een heel belangrijke vinger om te kunnen borduren.
Japie Krekel bracht ons ook een bezoek:
Eerst probeerde hij in de serre omhoog te klimmen en viel dan telkens met een plof naar beneden. Mijn lief wees hem de deur en zette Jaap in de hortensia's. Even later zag ik hem langs het raam (het was gelukkig dicht :) naar boven klimmen. Sindsdien hebben wij niets meer van Japie vernomen.(gelukkig)
De foto is niet erg geslaagd want ik nam hem zonder bril (ik zat heerlijk te borduren toen Jaap in volle glorie langs mijn raampje klom) en met mijn mobieltje. Dat Japie een hele Jaap was, is echter wel goed te zien.
Vandaag heb ik de koffers uitgepakt en opnieuw mijn daar gekochte schatten uitgestald. Ook daar hoor je meer over. Nu eerst de keuken in en kijken of er nog iets te eten is.

25 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe gezellig is het uw blogje te lezen en zoals ik meen te verstaan ,was heel gezellig in de Elzas.Groetjes,M.H.

Oude lappen zei

Ik wacht met ongeduld op het verslagje!
groetjes
Liliane

Phebe and Jane zei

Fijn dat je het leuk gehad hebt. Wat een engerd die Japie.
Groeten,
Marian

Lida zei

Fijn dat je zo genoten hebt en weer heelhuids op het honk terug bent! Groetjes
Lida

marcella zei

@Marian, ik vond Japie ook niet zo heel gezellig, eerlijk gezegd. Ben wel lekker opgeschoten met....
We moeten maar eens een datum gaan prikken :)

Hilda zei

Heerlijk voor jou en je DH dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad. Wanneer je ook nog een ware schat aan handwerken hebt kunnen bemachtigen maakt het helemaal compleet. We wachten met ongeduld op jouw verrassingspakket.

Josephine zei

Deze malloot had wel haar daglichtlamp mee naar Frankrijk, maar uiteraard geen tijd om er iets mee te doen! Jammer dat we elkaar misliepen. We hebben trouwens zondagavond ook nog in Metz geslapen, dat scheelde maandag weer een stuk in de terugrit. En Elsbeth en ik zaten 's avonds heerlijk op onze hotelbedjes met al onze aankopen uitgestald om ons heen... HEERLIJK!

Jeanny zei

Je maakt het spannend, ben erg benieuwd naar je aankopen!
Groetjes.

Anneke zei

heerlijk zo'n vakantie, zeker als je dan toch nog wat mooi weer kunt binnenhalen.
ik vind japie wel een dot! ik ben gelukkig niet zo snel bang en deze had ik wel even van dichtbij willen bewonderen.

lheurebleue zei

ik dacht al wel dat je heerlijk in frankrijk zat. het was kennelijk alweer een geslaagde vakantie waar wij via jouw blogberichten lekker kunnen van meegenieten.
en zo'n japie moet wel aan de juiste kant van het raam blijven ...

Johanna Zweden zei

Fijn dat je zo genoten hebt, en wat een schitterende foto van de ooievaar op zijn nest.
En welkom thuis
Groetjes Joke

Anoniem zei

Fijn weer een verslag je en ja Japie ziet er behoorlijk aan de maat uit.maar ze zin niet gevaarlijk en hij is waarschijnlijk na het bevruchten van Janine een koppie kleiner gemaakt. Op naar het volgende vrslag Basje

Annelies zei

Goed te horen dat je het leuk hebt gehad !

wilma zei

Welkom terug!!

jessie zei

Heerlijk dat je weer in blogland bent en we weer kunnen genieten. Japie vind ik maar een griezel, gelukkig zat hij buiten!

Anny zei

Welkom thuis... ik kan wel bij m'n blogjes, maar ik kan niet publiceren op mijn oude blog... Misschien is Jaap de krekel iets voor het 365 beestjes project! Let de komende tijd goed op of Jaap niet stiekeun naar Nederland is geemigreerd... Anny, rafelsenrozen

marcella zei

@Anny, mocht Jaap zich melden dan stuur ik hem wel naar jou in een doosje. Andere ongenode beestjes zal ik je ook toezenden. Ga je ze opprikken? ;)

Monica zei

Hoi marcella, ook wij zijn weer in het platte kikkerlandje neergestreken. Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Via allerlei andere blogs vind ik stukje bij beetje iedereen in blogland weer terug, al dan niet op nieuwe websites. Voorlopig ben ik enorm veel achter. Ik ga ook maar eens proberen tijd vrij te maken om een nieuwe start te maken.

Chris zei

Heerlijk dat jullie zo genoten hebben. Best fijn hè, om alles even achter te laten en te genieten van een andere omgeving. Maar jullie zijn daar vaker, begrijp ik. Dan voel je je ook direct thuis. Groetjes van mij.

Saskia zei

Hoera, ik heb je weer gevonden (via de blog van Berthi)!
En weer genoten van je nieuwe berichtjes.
Fijn dat jullie een prettige vakantie hebben gehad.
Welkom thuis!

Cis zei

Fijn dat je het leuk hebt gehad. Ben reuze benieuwd naar je wedervaren.

GRANNY'S HOUSE zei

Welkom thuis en wat heerlijk dat je zo genoten hebt.
Ik heb trouwens ook nog even naar je lap gekeken, zucht...........wat is hij toch mooi aan het worden met al die stopjes.

Groetjes
Ines

Balsemien zei

Ha ik kreeg spontaan kippevel en rillingen toen ik Japie zo bij het raam zag zitten zo vlak voor bedtijd... Vinger weer beter? Wat leuk dat jullie al zo lang op hetzelfde adres logeren, dat geeft een band! Dank voor de leuke foto's en het kijkje op de tentoonstelling...

Marijke zei

Ben benieuwd naar al je aankopen. Wat was het mooi weer in de Elzas he, hopelijk volgend jaar weer naar St.Marie aux Mines! Groetjes van Marijke

Elma zei

Nooit heb ik geweten dat sprinkhanen zo groot kunnen zijn, door het raam heb je de sprinkhaan prachtig op de foto gekregen.