zondag 4 september 2011

bij de vernaaide linten


Mijn lap met vernaaide linten van Marken gaat binnenkort op reis. Van half september tot half november ligt hij - of zou het een zij zijn? - te samen met andere mooie lappen van mij en andere handwerksters in museum Muzee in Scheveningen.
Een tijdje geleden maakte ik met onderdelen van het patroon een biscornu.
Een vogeltje aan de bovenkant

en mijn initialen aan de andere kant, gelukkig had ik er precies vier. Als je naar de zijkanten kijkt zie je hoe leuk het vernaaide lint op de hoekpunten samenkomt met de gele ornamentjes aan de ander kant van de biscornu.


8 opmerkingen:

Jeanny zei

Super leuk idee om een biscornu te maken mbv de patronen van vernaaide linten. Prachtig.

Johanna Zweden zei

Schitterend, wou dat ik even naar die tentoonstelling toe kon! want wal zal ik daar van genieten.

Groetjes Joke

Willy zei

Marcella wat is dat een prachtig biscornu. Super idee om die patroontjes daar voor te gebruiken.
Wat zal dat ook weer een mooie tentoonstelling zijn.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat mooi Marcella, als ik ook maar een gaatje vind, kom ik kijken.

Groetjes
Ines

lheurebleue zei

ik vind dat je hier op blogspot een mooi hoekje hebt ingericht.
ik hoop een keertje 'op' scheveningen te gaan uitwaaien en dan je mooie verwaaide linten te kunnen bewonderen.
fraaie biscornu!

betty prins zei

Dat maakt een bezoekje aan Scheveningen nog leuker, ben benieuwd naar jouw vernaaide linten. (atelierprins.blogspot.com)

Marijna zei

Marcella, leuk dat je hier bent begonnen! Wat een mooie biscornu is dit geworden. De kleuren zijn ook zo mooi bij elkaar. Een pracht stuk is het.

josé zei

Wat een mooie BISCORNU geborduurd prachtig. Wat hebben jullie dit snel gedaan, weer een nieuwe weblog.

Ik wacht nog maar even, en anders ga ik ook aan wat anders.

Groetjes José zie ik jou 8 oktober ???