maandag 5 september 2011

Uit de school geklapt


Uit de school geklapt, van naaischool tot naaldkunst.
Onder deze naam is er van 17 september tot en met 13 november een tentoonstelling in Muzee Scheveningen.
De tentoonstelling geeft een beeld van het handwerkonderwijs vanaf 1832 tot nu. Naast oude merklappen, pronkrollen en een scala aan schoolhandwerk uit verschillende perioden wordt ook aandacht besteed aan de handwerktechnieken van nu.
Souvenirgroep de Pronkvrouwen waar ik ook deel van uitmaak neemt een deel van het hedendaagse handwerkjes voor haar rekening. Daarnaast hebben we ook enkele bekende en minder bekende handwerksters bereid gevonden om hun mooiste stukken in bruikleen te geven.


Meer informatie over de tentoonstelling is te lezen op de website van Muzee Scheveningen

Voor de leden van Merkwaardig is er zelfs nog een extra bezoek aan de tentoonstelling gepland waarbij je ook een lezing krijgt.

Muzee Scheveningen
Neptunusstraat 90-92
Den Haag
telefoon: 070 350 08 30

11 opmerkingen:

Anny zei

Even proberen of een reactie nu lukt... ik heb gezocht en gezocht... en je moet volgens een advies heel diep weg in google het kruisje weghalen bij aangemeld blijven... Leuk troeuwens... straks in Scheveningen...

Anny zei

Het lukt, het lukt...

marcella zei

Anny, ik wist dat je het kon :) Met mijn foto's is het ook goed gekomen.

berthi zei

Dit wordt wederom een prachtige tentoonstelling!
Heel veel succes!

berthi zei

@Anny, ik zag dat jij ook terug bent bij blogspot en daar kan ik net als eerst bij Marcella geen reactie plaatsen. Als je nu naam/URL toevoegt bij 'Profiel selecteren' dan lukt het plaatsen van een reactie wel door mij!:-)

Marijna zei

Ohhh, wat een leuke tentoonstelling! Ik hoop dat ik de kans krijg om hem te gaan bekijken.

Willy zei

www.nuttigenfraai.weblog.nl
Niet schrikken Marcella, alles moet nog ingeladen.
Ik heb ook al blogs gezien met de berichten en reacties, foto's komen nog later. Het begin is er.
Mijn eigen blog is ook zo kaal.
Ik hoop dat het ook nog zo wordt ingesteld dat de link werkt. Nu kon ik 'm alleen vinden zonder -.
Mooi affiche voor de tentoonstelling.
Groetjes

Ine M zei

Ha Marcella jij ook weer online :-)
Deze tentoontelling staat ook al in mijn agenda!

Anoniem zei

Ha fijn weer vertrouwde artikeltjes van je te kunnen lezen :-)

Groeten,
*Marianne*

lheurebleue zei

daar wil ik zeker naartoe!

Hilda zei

O, wat ben ik blij ik kan nu eindelijk zonder toeters en bellen ook weer reageren. Ik geniet met volle teugen van je handwerken en je artikelen