zondag 28 maart 2010

Timmerwerf merklapje(s)

Zoals ik al eerder schreef is er door Elma een merklapje ontworpen voor de Timmerwerf wat nu in het museum verkocht wordt.

Vorige week zaterdag was er een groep webloggers in het museum waaronder Ine, je hebt dat in diverse weblogs bij o.a Saskia, L’heurebleue en José kunnen lezen.

Ine was een van degenen die een pakketje kocht met daarin het patroon, een stramientje en garen; ze ging direct aan de slag.

Afgelopen donderdag mailde Ine dat haar lapje af was en ze stuurde een foto mee van het resustaat.
Ine heeft zo haar eigen draai gegeven aan het patroon van Elma en maakte daarmee een uniek herinnerings-lapje aan de gezellige dag in De Timmerwerf en de Bongaard waar we als groep lunchten.

Dit is wat Ine schreef:
"Mijn lapje is af.Ik heb,zoals ik al vertelde zaterdag, al onze namen vastgelegd.

Het is geen merklapje zoals Elma het oorspronkelijk heeft opgezet. Maar als herinneringslapje vind ik het ook heel geslaagd.

Ik heb alleen die mensen vermeld die samen de lunch hebben gebruikt in De Bongaard. Ik moest een keuze maken en anders hield ik geen ruimte meer over voor het museumhuisje. Ook "aan de Rol" wilde ik erop hebben. Twee randjes kwamen er bij. De Golfjes en een randje wat ik vond in het rode merklap boekje van Hennie Stevan. Allebei de randjes hebben iets van rollen, vooral het tweede lijkt wel een beetje op de rollen linnengoed in een pronkkast.
Het boompje is een verwijzing naar De Bongaard en het kopje spreekt voor zich. Tenslotte het motiefje komt ook uit het boekje van Hennie. Kopje en boompje heb ik zelf zo’n beetje ontworpen dus ieder is vrij om het op zijn eigen lapje te gebruiken. Ik heb een beetje doorgewerkt, wilde de eerste zijn ;) )

Ik heb het Anchor garen gebruikt wat bij het patroon zat. Dit geeft een veel mooier resultaat als gewoon DMC wat ik gebruikte voor mijn eerste lapje op dit soort stramien. Maar het stramien blijft lastig om op te werken, mijn naald was ik vaak "kwijt". Zo, nou kan ik achterover leunen,...nou ja, bij wijze van spreken dan. Ik heb nog veel onder handen, maar met dit lapje heb ik weer iets moois toegevoegd aan mijn verzameling en een mooie herinnering aan een prachtige dag"

Ik denk wel dat Ine hiermee het snelst was; van anderen heb ik nog niet gehoord dat het lapje af is. Er zijn inmiddels bijna 70 merklap-pakketjes verkocht en het eind van de hoeveelheid pakketjes is in zicht.

Behalve het pakketje met patroon, stramien en garen is er in het museum ook een boekje te koop en een zestal verschillende kaarten.

Ook daarvan gaat de verkoop gelukkig erg goed.

Inmiddels is er een tweede eigen Timmerwerf-merklapje ontstaan. Gisteren plaatste Saskia tot mijn grote verrassing haar merklapje op haar weblog. Jullie krijgen alvast een voorproefje van haar merklapje

maar voor detailfoto’s en het verhaal achter het lapje moeten jullie toch echt zelf een kijkje nemen op Saskia’s weblog

29 Reacties

Geen opmerkingen: