dinsdag 16 maart 2010

Burenhulp

Strikt genomen zijn we niet echt buren, Tineke en ik maar we wonen wel in buurgemeenten.
Tineke is druk bezig op het moment om haar werkkamer te re-stylen en ik besloot haar ongevraagd een handje te helpen.
Dat is waar buren en goede vrienden voor zijn toch?

Ik lette goed op wat er zo al in de smaak viel bij haar en haar lief, want lief "mag" zo nu en dan ook in het dameskamertje plaatsnemen om Dingen te doen.
Er viel veel in de smaak zag ik, erg veel.

Ik pakte mijn dozen met DMC voorraad en koos een mooi palet uit voor een nieuw behangetje.

Ik legde er wat lapjes onder voor misschien een klein damesachtig kussentje zo hier en daar en ging aan de slag.

Gisteravond was mijn behangetje klaar. Tata...

Volgens mij wordt dit ‘m, dit behangpatroontje. Het past prima bij de klassieke uitstraling van hun heerlijk huis. Een zakelijk streepje voor F afgewisseld met roze rode ballen voor Tineke die vrolijk door zijn streepje heen lijken stuiteren. De tere ecru linten die ballen en streepjes verbinden zijn een symbool voor hun eeuwige liefde. Ik weet het bijna zeker, na dit logje gaat Tineke op zoek naar een drukker die een dergelijk behangetje voor haar wil gaan maken ;)

Borduren kan ze het natuurlijk ook :)

Ik heb natuurlijk een beetje gejokt: het patroontje is afkomstig van de Tapisserie-rol van Rosina Luger en is bonheur nummer twaalf in de originele kleuren van het patroon, maar dat vertellen we natuurlijk niet aan Tineke.
Stttttt....

20 Reacties

Geen opmerkingen: