Nuttig en fraai



Nuttig en fraai

Onder deze naam vertel ik sinds 25 oktober 2005 over mijn handwerk-leven. Tot augustus 2011 waren mijn verhalen te volgen bij web-log. Tijdens hun verhuizing heb ik de draad opnieuw opgepakt bij blogspot. Omdat ook mijn oude logs nog veel gelezen werden breng ik die over naar mijn nieuwe blogplek. Ik werk in de tijd terug van augustus 2011 tot aan 25 oktober 2005. Vind je het leuk om ook de oude blogjes mee te lezen dan weet je nu in welke volgorde ik de blogjes plaats. Reageren kan zowel op de nieuwe als op de oude blogs. Ik weet niet of ik ook de reacties van de oude blogs terug plaats, dat is weer een flink karwei extra en die tijd besteed ik liever aan...een nuttig of fraai handwerkje.

Behalve aan een enkele quilt besteed ik mijn handwerkuurtjes de laatste jaren vooral aan de nuttige en fraaie handwerken. Een mooie selectie daarvan is bijeen verzameld in een Souvenir de ma Vie. Verder vind je hier stopwerk, merklappen en diverse andere bekende of minder bekende handwerktechnieken. Ook over bezoekjes aan tentoonstellingen en andere handwerkgerelateerde uitstapjes kun je hier het een en ander lezen. Ik exposeer zelf zo nu en dan en ook daarover lees je bij nuttig en fraai.

Ik wens je veel plezier bij Nuttig en fraai,
Marcella

zaterdag 3 april 2010

Elma rolt verder

Gisteren kreeg ik een berichtje van Gerard, die in Frankrijk woont, dat ook hij een klein merklapje heeft ontworpen naar aanleiding van ons Timmerwerf-merklapje.

Gerard schreef: "Het merklapje van Elma heeft me geïnspireerd om zoiets te maken voor onze "salon". Het is een lapje geworden met de tekst van de salon erop, het wapen van Mirande met twee engeltjes die een banderol vasthouden en de datum. Een eenvoudig randje er om en het ziet er leuk uit.. Het ligt nu in de markthal van Mirande, waar het vandaag en morgen (vrijdag 2 april en zaterdag 3 april)wordt verkocht als pakketje. Dank zij jouw weblog is er een merklapje ontstaan, als souvenir aan deze gebeurtenis. Dank!

Behalve een Noord-Zuid lijntje,een Zuid-West-lijntje en een Noord-Westlijn is er nu ook een verbinding met het buitenland. Ik wil Annemieke, Mariette, Nora, Loes en Gerard veel succes wensen met hun Salon en hoop dat er in de toekomst nog veel mooie handwerkjes gemaakt zullen worden door jullie. Meer over de salon in Mirande en het merklapje vind je op het weblog van Gerard

En wat betreft Elma: jouw "rolletje" rolt steeds verder, een mooi succes voor jouw Timmerwerf-ontwerpje

Fijne paasdagen allemaal!

13 Reacties

Geen opmerkingen: