dinsdag 15 januari 2008

Jarremix

Voordat mijn schoonzoon besloot mijn schoonzoon te willen worden hebben zijn Elise en ik een quiltje voor hem gemaakt. Hij is al sinds ik hem ken liefhebber van de muziek van de Franse componist Jean Michel Jarre en een van zijn cd-hoesjes inspireerde ons voor een quiltje.

Hier zie je de afbeelding van het hoesje en hieronder onze quilt

Het quiltje moet voor het grootste deel nog gequilt worden. Linksboven zie je – met enig turen op het beeldscherm – de contouren van een horloge. Op die plek kan het indertijd speciaal uitgebrachte Jarre horloge van Swatch vastgemaakt worden. Rechtsonder staan namen van de nummers uit de CD.
Elise en ik hebben uren gepuzzeld aan dit eigen ontwerp en later nogmaals om de stoffen bij elkaar te zoeken. We hebben zoveel mogelijk geprobeerd de kleuren van de cd te gebruiken en hebben ook een aantal verschillende muziekstofjes in zwart-wit toegevoegd. De piano-toetsen zijn zelf samengesteld uit witte en zwarte stof. Het gezicht van de lichtblauw maan hebben we zelf ingetekend. Het naaiwerk hebben we samen gedaan en ik heb aangeboden om het quiltje daarna te quilten.

15 Reacties

Geen opmerkingen: