Nuttig en fraai



Nuttig en fraai

Onder deze naam vertel ik sinds 25 oktober 2005 over mijn handwerk-leven. Tot augustus 2011 waren mijn verhalen te volgen bij web-log. Tijdens hun verhuizing heb ik de draad opnieuw opgepakt bij blogspot. Omdat ook mijn oude logs nog veel gelezen werden breng ik die over naar mijn nieuwe blogplek. Ik werk in de tijd terug van augustus 2011 tot aan 25 oktober 2005. Vind je het leuk om ook de oude blogjes mee te lezen dan weet je nu in welke volgorde ik de blogjes plaats. Reageren kan zowel op de nieuwe als op de oude blogs. Ik weet niet of ik ook de reacties van de oude blogs terug plaats, dat is weer een flink karwei extra en die tijd besteed ik liever aan...een nuttig of fraai handwerkje.

Behalve aan een enkele quilt besteed ik mijn handwerkuurtjes de laatste jaren vooral aan de nuttige en fraaie handwerken. Een mooie selectie daarvan is bijeen verzameld in een Souvenir de ma Vie. Verder vind je hier stopwerk, merklappen en diverse andere bekende of minder bekende handwerktechnieken. Ook over bezoekjes aan tentoonstellingen en andere handwerkgerelateerde uitstapjes kun je hier het een en ander lezen. Ik exposeer zelf zo nu en dan en ook daarover lees je bij nuttig en fraai.

Ik wens je veel plezier bij Nuttig en fraai,
Marcella

vrijdag 25 januari 2008

De week van...

Na het web-uitje in Polmans vorige week zaterdag viel ik even stil. De hele vorige week was ook nogal hectisch verlopen en na de enorme explosie aan prachtige handwerken wilde ik eigenlijk nog maar een ding: aan de slag. Omdat ik morgen een workshop heb en ook nog wat nieuws mee wil nemen besloot ik eerst "even" mijn witwerk lapje af te maken. Ook dit is een souvenir-werkstukje met een aantal verschillende technieken in witwerk zoals verschillende open zomen, Marker sneewerk en een naaldkantrandje aan de onderkant.

de open zoompjes aan de bovenkant, met daaronder een brede rand in

Marker sneewerk,
met een dikke oeps!
ik heb per ongeluk de achterkant gefotografeerd ;) Nou ja, geeft niet, die is bijna hetzelfde als de voorkant op een aantal kleine aan- en afhechtplekjes na en die had ik vanmiddag even niet gezien toen ik de foto’s maakte.

Dat heb je er van met zo’n symmetrische letter: ook hier de achterkant van Marcella’s werkje ;) Maar ach, die mag toch ook gezien worden ?
Voor mij waren dit de eerste stapjes in deze technieken en ik vond het leuk! Zowel het naaldkantgebeuren als het sneewerk. Ik ga hier zeker nog eens wat meer mee doen.

Andere Dingen van deze week waren een W.I.P-je dat Elise in haar kast vond en wat ze hier thuis afmaakte, wat aankoopjes in een quiltwinkel, een gekregen zakdoekje en een klein nieuw Souvenir-werkje wat ik nog voor morgen klaar wil hebben, dan kan ook dat mee in de tas. De andere dingen krijgen jullie nog te zien, ik heb ook daar foto’s van gemaakt.
Dit was dus al met al een nuttig weekje ook al verkeerde ik niet zo vaak in web-logkringen.

12 Reacties

Geen opmerkingen: