zondag 26 augustus 2007

Het best bewaarde idee van Nederland

Wat ik al weken geheim moest houden zal ik vandaag prijsgeven: gisteren was de eerste uitzending van het beste idee van Nederland en mijn kind doet mee.
Niet dochter Elise, want die creëert haar eigen wondertje, maar zoonlief met zijn Idee.
Ruim 2500 mensen hebben zich aangemeld voor het programma en 800 daarvan mochten hun idee in de studio laten zien, in een rood geverfd hokje voor een spiegel. Ieder kreeg een minuut om zijn of haar idee te presenteren en dat was voor een aantal mensen maar nauwelijks voldoende. De meeste mensen pasten zich snel aan de omgeving van het hokje aan maar een enkeling bleef hardnekkig naar het plafond praten of stond met de rug naar de spiegel.
Het was een bonte verzameling van uitvindingen die de revue passeerden; om een "uitvinding" heb ik vreselijk gelachen. Niet zozeer om de uitvinding zelf, want ik weet nu nog niet wat die inhoudt, maar wel om de presentatie ervan: een eindeloos en tenenkrommend gehannes met buizen,vallende voorwerpen en een presentatie-opstelling die op twee handen na buiten beeld werd vastgehouden door de lieftallige echtgenote. Tenenkrommend, maar wel amusement en dat hoort er bij dit soort programma’s natuurlijk ook bij. Hier kun je de uitzending (nogmaals) bekijken; mijn kind was niet in beeld.
Van de ruim 2500 kandidaten mocht slechts 10% door naar de volgende ronde en dat houdt in een presentatie voor een vakjury. Deze 250 kandidaten zien we de komende weken. Ik ben benieuwd naar zoonlief want hij is er nog steeds bij.

Ondertussen houd ik me bezig met handwerk-uitvindingen van weleer, je bent hier tenslotte bij nuttig en fraai en er zal dus gehandwerkt worden. Ik liet vorige week al een patentje op handwerkgebied zien en vorig jaar ook.

hierboven zie je nog zo’n gepatenteerd produkt. Ik kocht het een tijdje geleden en ik vraag me af of iemand weet wat je hier mee kunt doen?
Terwijl jullie erover nadenken en je idee hieronder opschrijven, zal ik proberen of het ook werkt.
22 Reacties

Geen opmerkingen: