woensdag 29 augustus 2007

Handige hulpjes en Haagsche hopjes

Wat een hoeveelheid leuke reacties kwamen er op mijn vraag wat te doen met het handwerkapparaatje uit mijn vorige logje. De meeste mensen kenden dit handige hulpje op een of andere manier wel.
Op deze foto zie je het in uitgeklapte stand en dan wordt ook duidelijk waarom de centimeter erop lag, dat was eigenlijk om het woord "Daisy maker" te verhullen, alhoewel het ook een aardige indicatie gaf van het formaat. Een jaar geleden schreef ik dit logje over een soortgelijk apparaatje en kort daarop kon je hier zien en lezen welk handwerk je met dit soort apparaatjes kunt maken.

Jantiene wist te vertellen dat er in het boek 'Uit Kiep en Bazar' een afbeelding met uitleg staat en dat boek heb ik er natuurlijk even bij gepakt. Behalve mijn wieltje staan er ook afbeeldingen van de apparaatjes uit de eerdere logjes in, verder enkele kopieën van de oude bijgeleverde handleidingen en natuurlijk ook wat voorbeeldjes van wat er uiteindelijk mee gemaakt kan worden. Behalve dit vlakke werk kun je ook met wol werken en dan sla je de draden meer keren om de pennetjes heen. In het midden vastzetten en je hebt een fluffig 3D bloemetje.

Onder Jantiene’s naam bleek nog een leuk linkje verstopt en Margriet schreef dat ze in de winkel Pipoos een moderne versie van een dergelijk apparaatje zag, iedereen kan dus binnenkort zelf aan de slag.

Ik had beloofd zelf mijn apparaatje te proberen en dit rolde er na flink wat tijd en energie uit:

Om in de uitvindingensfeer te blijven: in april schreef ik een logje over mijn boek Waardevolle Vakrecepten van het Internationaal bureau voor uitvindingen en liet terloops los dat er ook recepten voor het maken van Haagsche Hopjes instaan. Achter de schermen heb ik Linda het recept doorgegeven en zij schreef er een logje over. Ze heeft het recept gemaakt en het is nu voor iedereen beschikbaar. Wie trek heeft in zoetigheid is welkom op haar weblog. Make life sweeter
10 Reacties

Geen opmerkingen: