dinsdag 8 april 2008

Pimp een hemdje

Zondagmiddag had ik er eindelijk eens tijd voor. En vooral... ik had inspiratie!
Op verzoek van Sophie die via haar mama liet weten dat ze graag wat leuks op haar hemdjes wilde ben ik met lintjes, lapjes en wat draadjes DMC aan de slag gegaan.

Zie hier wat een middagje geknutsel kan opleveren:

Een klein restje ruitstof en wat DMC, twee piepkleine stukjes lint en meer heeft zo’n maatje 56 toch niet nodig?

Een eenvoudig ajour overslaghemdje van de HEMA met een door mama gekocht gehaakt bloemetje en een stukje roze kant ziet er met een hartje van oma dan zo uit. Langs het hartje en langs de mouwtjes is nog een randje in roze steelsteekjes geborduurd in een bijpassende kleur.

Tot slot

het bekende "Hollandse stofje" op zo’n zelfde hemdje. Bij de hemdjes hoort ook nog een bijpassend broekje.
Vandaag was het weer Sophie-dag. Ze lacht stralend inmiddels en is druk bezig met bewegen.De hemdjes heb ik even boven op haar "gepast" toen ze in de box lag. Volgens mij staan ze schattig!

28 Reacties

Geen opmerkingen: