woensdag 16 april 2008

Nummer 22

Eigenlijk is er even niets nieuws te melden. Het Portugese liefdeszakdoekje krijgt bijna dagelijks een motiefje erbij (in verband met de dunne potloodlijntjes waarmee ik het patroon heb getekend kan ik dit alleen bij goed daglicht doen). De Biedermeier merklap vordert maar die heb ik kort geleden nog laten zien. Bij 'de quilt voor hem' zijn inmiddels de helft van de droppen gequilt en kan ik nu beginnen met het optekenen van het patroon van verenkrans twee. Ondertussen denk en pruts ik nog aan de oplossing voor het opnaaien van mijn drie Souvenir merklapjes, maar ook daar is nog niks concreets aan te laten zien.

Ik pak dus een gouwe ouwe uit de kast, de foto’s zijn al eerder gemaakt toen ik ooit al mijn quilts in een lijstje heb ondergebracht.

daar komt ie dan, mijn nummer 22, de laatste steekjes zijn gemaakt op 1 oktober 2002 en de naam is

PIGLET QUILT


het formaat is een crib quilt, een ledikant maatje en de techniek is Redwork. Voor deze quilt heb ik de piepkleine originele tekeningetjes uit het boek van A.A. Milne gebruikt, die vind ik persoonlijk leuker dan de modernere Disney variant. De rand is een Toile de Jouy die ik in Parijs vond.

nog een detail van het quiltje:

Ik weet nog dat ik met heel veel plezier aan dit quiltje heb gewerkt, eerst de kleine lapjes met Redwork borduren en daarna weinig naadjes tijdens het quilten. Het is ook wel een fijn formaat om te hanteren zo’n klein quiltje

als ik de volgende keer weer niks nieuws heb pak ik toch gewoon nog zo’n ouwetje ;)

34 Reacties

Geen opmerkingen: