maandag 14 april 2008

In de aap gelogeerd

Ik meldde het een tijdje geleden al: ik heb alvast een lijst uitgezocht voor mijn merklap in wording en sindsdien ligt mijn lapje bovenop de stapel met handwerkjes.
Zelf een patroon samenstellen vind ik eerlijk gezegd best moeilijk. Tot nog toe kwam alles wel redelijk naar mijn zin op het linnen maar met de aap ging het echt mis.
Deze merklap is onderdeel van een project van mijn borduurgroep en ik ben dus min of meer gehouden om alle gekozen twaalf onderwerpen in deze lap te verwerken.
Nota bene mijn eigen onderwerp was de spinnende aap en die had ik al eerder op een – eigen ontwerp- lap geborduurd. Ik ging dus vrolijk aan de slag met de aap uit Meulenbelt’s merklappenboek om vervolgens tot de conclusie te komen dat de aap die eerder zo goed op mijn Markerlapje paste volstrekt idioot op mijn Biedermeier lap "pronkte".

kijk maar even mee en huiver:

Dat werd dus uithuilen eh..uithalen en opnieuw beginnen. Waar ik wel enthousiast over ben is mijn engel. Ik vind het een dotje. Ik heb mijn engel later nog iets in handen gegeven maar daarover later meer.
Deze aap is niet meer en inmiddels vervangen door een veel kleiner aapje en het hele hoekje bij de aap is inmiddels af. Ook zijn de geliefden boven inmiddels gescheiden door een bloemenkransje alhoewel ik ze regelmatig tikkertje zie spelen rond de bloemen.

Ik ben nu – tot ongenoegen van mijn lief - bezig met de invulling van het middenblok wat ik tot nu toe zorgvuldig had leeg gehouden. Hij pest me en dat terwijl ik er zelf zooo tevreden mee ben ;) Maar ja, stopjes zijn nu eenmaal niet zijn favoriete onderwerp.

Ik krijg zo Sophie met haar mam op visite maar ik zal daarna zo snel mogelijk een nieuwe foto van het merklapje plaatsen. Fijne dag allemaal

5 Reacties

Geen opmerkingen: