zondag 6 april 2008

Juffrouw zonder zorgen

Een drukke week! Zat ik dinsdag nog hier met mijn Souvenirgroepje, twee dagen later ging ik met de borduurdames naar een lijstenmaker. De dochter van een van onze borduursters heeft een lijstenmakerij en omdat er weer een paar lapjes af waren in de groep zijn we ze met zijn allen gaan brengen. We werden ontvangen met koffie en verrukkelijke taarten, want zo gaat dat als de lijstenmaakster familie is. Daarna hebben we gezamenlijk in de werkplaats over de lijsten gewikt en gewogen; er stonden ook twee al ingelijste lappen klaar om mee te nemen ( niet voor mij, ik heb niet zoveel af de laatste tijd ;) .
Ik had wel mijn biedermeierlapje-in-wording mee en voor dat lapje viel mijn oog direct op een prachtig mahoniehouten lijstje. Ik heb voor de zekerheid het nummer van de lijst maar opgeschreven. Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds die tijd dagelijks aan mijn lapje werk, want o, wat ik heb ik mijn zinnen gezet op dat lijstje! Behalve het uitzoeken van de lijsten werd ons ook uitgelegd hoe het inlijsten van een merklap op professionele manier gedaan wordt. Leuk en leerzaam, maar ik laat het inlijsten toch liever aan anderen over.

Omdat de dag nog jong was en Haarlem nabij, was het volgende punt op de activiteitenlijst de lunch. Er was vooraf gereserveerd want wij waren met een vrouw of tien en zo stapten wij een halfuurtje later bij de juffrouw binnen. We hadden een prachtig uitzicht op het mooie Proveniershofje. Als je tijd hebt: klik even de link aan, want er staat een mooi verhaal over het hofje.

De lunch was verrassend lekker en zeer verzorgd. Daarna gingen we te voet naar Irma’s Sampler want na zoveel indrukken moet er ook een rustpunt in de dag zitten: lekker snuffelen tussen de lapjes.

Mijn buit was klein, want dan hoef ik ook niet zoveel nieuws te maken. Het kleine pakketje rechts is precies genoeg voor een speldenkussentje, een leuk werkje voor tussendoor en van het pakketje links weet ik vast wel eens klein quiltje te verzinnen.

Vlak bij de garage vonden we ook nog een borduurwinkel die zijn allerlaatste opruiming hield: voor de helft van de prijs mocht dit boekje mee en daar zal ik ongetwijfeld eens een leuk patroontje voor "iets voor Sophie" in vinden.

De dag eindigde in een hotel langs de route terug waar we heerlijk onderuitgezakt op een bank in de lounge een toast uitbrachten op de nieuwe leeftijd van Basje. Nogmaals van harte, Basje!

11 Reacties

Geen opmerkingen: