maandag 11 april 2011

Hallo Josephine

Behalve de merkwaardig dag in Nijkerk was er zaterdag ook de verzamelaarsbeurs in Utrecht. Ik koos voor het laatste.
Ik was heerlijk aan het neuzen bij de vele honderden kraampjes. Behalve de dingen die je zoekt zijn er ook nog allerlei andere dingen waar je even bij stil wilt staan: je hebt ze zelf nog ergens thuis en bent nieuwsgierig wat de prijs is, je kent het nog van vroeger en het brengt herinneringen naar boven. Heerlijk is het, zo'n dag rondsnuffelen tussen de oude dingen.
Ik vond drie nuttige en ook nog fraaie lapjes:
D.B. maakte ze en dat deed ze erg netjes. De manier waarop de lapjes zijn afgewerkt en opgebouwd vond ik wel bijzonder en dus mochten ze na afdingen, ook dat leer je daar, mee naar huis.
de beide 'losse' lapjes zijn gemerkt met cijfers. Op die manier werd vroeger aangegeven hoeveel stuks van het desbetreffende linnen er aanwezig waren. Ook zie je twee maal de letters D.B. een keer eenvoudig voor het merken, de andere letters als fraaie versiering voor bijvoorbeeld servetten of kussenslopen.
Lapje twee ziet er zo uit:
hierop twee verschillende splitjes, een inzetje van een aangerimpeld lapje en wat fraaie steekjes op een stekenlapje.
Lapje drie laat verschillende open randjes zien:
en verschillende soorten naadverbindingen. Het drietal is mooi afgewerkt met een geborduurd sierrandje in blauw rondom over de zoom. Een mooie aanvulling op mijn kleine verzameling nuttige lapjes.
Voor het Oud Goed Project zag ik ook e.e.a. voor erg leuke prijsjes:
Voor een euro mocht dit fragment linnen met een prachtig monogram mee. Een grote, al zal ik midden onder wel een klein stopje moeten maken, maar ook dat past in het plan van Oud Goed.
Voor de helft (dus voor 0.50 cent) mocht dit kleinere monogram op damast mee:
Voor beiden zal ik een mooi plekje reserveren in mijn oud goed project.
Midden in dit alles had ik opeens ook oog voor mijn levende omgeving en spotte ik bij toeval een 'bekende'. Nou ja, ik kende haar niet echt en zij mij al helemaal niet maar haar foto had ik beslist al eens ergens gezien. Omdat ik ervan uitging dat ze wel een grapje kon waarderen zei ik zo langs mijn neus weg: Hallo Josephine.
haar reactie was geweldig en natuurlijk kon ze er om lachen. Dat zij het toevallig net over mij gehad had tegen haar vriendin lees je op haar blog. Het was een gezellige ontmoeting.
Verdere aankoopjes waren voor mijn verzameling gereedschapjes:
zoals dit mooie oude schaartje en de drie knopenhaakjes, nog meer kantjes en bandjes voor het oud Goed project:
en mooie oude klosjes garen, naaldjes e.d.
en ook vond ik nog wat oude bolletjes Perlé o.a. in een prachtige kleur oud blauw die mooi bij mijn nieuwe project past:
(de blauwe in het midden) deze kleur had ik nou net 'nodig'.
Het was een heerlijke dag in Utrecht.

Geen opmerkingen: