dinsdag 15 mei 2007

Kiezen

Ik kon niet kiezen. Boven op de stapel met borduurpatronen lagen er twee die ik erg graag wilde maken.
Mijn Schwälmer werkje is inmiddels af en mijn kleine breirol en de steekmouwtjes ook dus er "mocht" een nieuw borduurtje worden toegevoegd aan de werkjes in uitvoering.
Eerlijk gezegd kon ik niet kiezen welke ik eerst zou doen. Ik wilde het nog hier op het web-log vragen aan jullie, om een keus te maken maar ik had bij nader inzien eigenlijk gewoon zin om ze allebei tegelijk te doen.

Ik heb inmiddels een aardig beginnetje. Wilma is aan twee quilts tegelijk bezig en ik maakte er vier in een weekend.

en zeg nou zelf, ze hangen daar toch prachtig tussen de bomen?
Het is maar een klein merklapje, niet groter dan ongeveer dertien bij achttien centimeter, geborduurd met een draadje over twee op zestien draads linnen. Behalve het huisje en de quilts komt er nog een ABC-tje waarbij sommige letters gebruikt zijn voor de naam van een quiltblok. Leuk om zo beide passies in een merklapje te borduren.

Het andere borduurwerkje van mijn keuze is een erg klein schoollapje in rood/wit.
Dit lapje is straks niet groter dan ongeveer elf bij elf centimeter en het wordt geborduurd op 22 draads linnen met een draadje over twee. Het is een weeshuislapje wat je kunt zien aan de vele kronen met initialen.
Omdat dit lapje niet zo gemakkelijk borduurt, 22 draads is wel erg fijn, is het prettig om het borduren af te wisselen met een wat minder fijn lapje.

En ook hier heb ik al een beginnetje aan kunnen maken. Wat ik hier vooral leuk aan vind is de cartouche met wit garen in Stersteek die ik straks in het midden mag borduren. Het duurt wel even voor ik daar ben, maar mooi wordt het, dit lapje!

Geen opmerkingen: