woensdag 5 mei 2010

Zoek de verschillen

Het is alweer twee maanden geleden dat Dijn, Maria en ik onze Barokke Brokken introduceerden.

Zo zag het er toen uit: het moest allemaal een beetje met haastige spoed en snel, snel wegens een absoluut tijdgebrek. Direct na plaatsing van het log ben ik gaan schuiven met de kleuren. Een haalde ik er uit en verving hem voor een andere. Daarna zocht ik bij iedere kleur nog een paar tinten lichter of juist donkerder.

Ondertussen was ik van het geborduurde ook niet helemaal onder de indruk dus ook daar werd het een en ander weer uitgehaald en opnieuw geborduurd in een andere kleur of tint.

Ik borduurde er zelfs nog wat extra’s bij hier en daar en vervolgens


...belandde de Keurige Theedoek netjes in de mand met alle andere Keurige Theedoeken, mooi ingepakt, labeltje erop met Barokke Brokken en dat was dat.

zo..

Totdat Dijn kort voor de Parijse reis vroeg om twee dagen uitstel omdat ze nog niet heel veel had geborduurd. Zo kon het gebeuren dat ik daags voor de reis nog rap,rap aan het borduren ging, in de hoop dat ik de twee dagen na terugkeer ook nog wat steekjes zou kunnen maken.

Het liep allemaal anders natuurlijk en dus beginnen we vol goede moed aan deel twee van de Barokke brokken die vooral veel tekst laat zien en weinig wol :)

Oh, je was nieuwsgierig naar de nieuwe kleuren?

wacht, ik leg er even mijn favoriete schaartje van het moment bij, ik ben namelijk nog een klein beetje in Parijse sferen…

Een schaartje met de Eiffeltoren, ik zag hem ooit in een tijdschrift, liep er vervolgens half Parijs voor rond om er eentje te kunnen kopen en ben er al vele jaren erg blij mee. Hij knipt nog prima ook, die meneer Eiffel kon wel wat ;)

Wacht eens even...ik had Dijn beloofd om mijn naaidoosje - ik kreeg het van haar een tijdje geleden - ook eens mooi ingericht in beeld te brengen.

Het is zo'n mooi doosje. De nieuwe Franse spulletjes zitten er ook al in samen met de Barokke garens. Het kleine schaartje is nieuw, een "Petit Monstre" heet zo’n kleintje en ook daar ben ik reuze blij mee.

En dan moet ik toch eindelijk eens to the point komen met mijn enorme Barokke lap. Ik weet het, er is niet heel veel bij gekomen in die twee maanden, maar dat geeft niet. Het verhaal erom heen is toch leuk?

16 Reacties

Geen opmerkingen: