vrijdag 1 augustus 2008

Nog een boek en nog een pluim

Tsjonge,jonge wat een broeierige warmte de afgelopen dagen. Kreeg ik tot overmaat van ramp gisteren een nieuwe koelkast en moest de oude dus eerst leeg. Een hele klus op een dag dat je geen pap kunt zeggen. Eind van de middag was ook de nieuwe weer aangesloten en ingeruimd en had ik bijzonder veel zin om er zelf een uurtje in te gaan zitten. Van bloggen is dus niet veel gekomen ( mijn laptop staat boven en daar was het nog warmer) en ook mijn speldenkussen gebeuren heb ik maar even zo gelaten.

De avond ervoor, of eigenlijk moet ik zeggen de nacht ervoor zag ik tot mijn grote verrassing een berichtje van Dijn, zelf Award winner die mij ook nog eens nomineert: van haar juryrapport moest ik blozen al was het diep in de nacht. Dijn Duizendmaal Dank (3d’s) en dank ook voor al jouw prachtige logjes waarmee je mij en vele anderen steeds verwent!


Kijk, dit is ‘m nou, hij lijkt erg veel op mijn andere award maar hij is heus anders, deze komt namelijk van Dijn en niet van Josephine. En nu mag ik hem weer doorgeven aan vijf anderen die op hun beurt weer...

Mijn eerste keus valt op Dijn: ik geniet intens van haar prachtige witwerken, haar verrassende kleurnuances in rood en oranje die haar lapjes een sprankeltje Oosterse kruiden meegeven en van de prachtige verhalen over "haar" dames.

Verder wil ik Wilma een creative award geven omdat ze het presteert om bijna dagelijks weer een nieuw stukje van "iets in wording" te laten zien, steevast in mooie kleurencombinaties, mooi gemaakt en zo helemaal mijn smaak.

Ook bij Anneke kom ik regelmatig langs en geniet van haar verhalen en haar mooie borduurwerkjes. Haar Pretty Corner is voor mij altijd een plezierig hoekje om even rustig voor te gaan zitten en te genieten.

Nog een award en wel voor Liezbeth die de meest prachtige prachtige en inspirerende patronen voor ons vindt en die ik altijd in een stralend humeur in haar winkeltje op beurzen en tentoonstellingen aantref. Liezbeth, ook jouw log lees ik regelmatig en met heel veel plezier!

En dan mag ik er nog eentje uitdelen en die is voor Berthi, die ons dagelijks met een logje weet te verrassen over heel veel verschillende onderwerpen. Berthi ik geniet vaak van jouw logjes, vooral die over klederdrachten en oud handwerk!

en nu niet allemaal direct weghollen om de genomineerden te gaan bezoeken want ik wilde nog even een boek laten zien, de laatste die ik heb meegebracht uit de Haute Savoie:

Mijn lief vond hem, want alfabetten heb je nooit genoeg zal hij gedacht hebben ;)
Eerlijk gezegd hij heeft een zwak voor kipjes. Nadat zijn schouder ooit in een park uitgezocht werd door een juffrouwtje Hen als ideale plek om de gehele middag te dutten hebben wij jarenlang een eigen koppeltje kippen in de tuin gehad. Ons laatste kipje heeft op zijn verjaardag op het stoepje voor de achterdeur het leven gelaten na een lang leven vol avontuur. Ooit is ze vlak voor de kerst weggevlogen en zat ze vervolgens doodleuk op 31 december ‘s avonds weer boven op haar hok. Ze sliep het liefst in een boom, verjoeg met ware doodsverachting de buurkatten van "haar" erf en beschermde haar kippenzus tegen naderend onheil. Ik mis haar wel, zo ‘s avonds bedelend om een lekker hapje aan de achterdeur

Zijn oog viel dus op dit boekje en na eventjes doorbladeren was ik verkocht. Het boekje ook ;)
Ook dit is een uitgave van Marabout en voor € 8,90 mocht ik mij eigenaar noemen.
In het boekje allerlei patroontjes en merklapjes waarin Kip centraal staat, mooie lettertjes, eitjes en heel veel verschillende hennetjes en hanen. Alles is uitgevoerd in rood, wit en blauw, soms ook met wit geborduurd op rood linnen.

Wat dacht je van dit lieve lapje, geschikt bijvoorbeeld voor een klein kussentje of theedoek en kijk eens naar de leuke overtrekjes voor de terrasstoeltjes rechts.

en deze kleine motiefjes zijn leuk als totaal maar kunnen natuurlijk ook goed in een ander werkstukje gebruikt worden. In dit boek staan een aantal mooie alfabetten, veel kip-gerelateerde patroontjes en een aantal randjes gebruikt voor handoekranden, kleine merklapjes, theedoeken en servetten en nog allerlei andere toepassingen.

Een bijzonder leuk boekje.
Poules et Poulettes au point de croix
Sophie Hélènene
€ 8,90 editions Marabout, ISBN 978-2-501-05578-9

Dan ga ik nu Dijn, Wilma, Anneke, Liezbeth en Berthi een bezoekje brengen ;)

22 Reacties

Geen opmerkingen: