Nuttig en fraai



Nuttig en fraai

Onder deze naam vertel ik sinds 25 oktober 2005 over mijn handwerk-leven. Tot augustus 2011 waren mijn verhalen te volgen bij web-log. Tijdens hun verhuizing heb ik de draad opnieuw opgepakt bij blogspot. Omdat ook mijn oude logs nog veel gelezen werden breng ik die over naar mijn nieuwe blogplek. Ik werk in de tijd terug van augustus 2011 tot aan 25 oktober 2005. Vind je het leuk om ook de oude blogjes mee te lezen dan weet je nu in welke volgorde ik de blogjes plaats. Reageren kan zowel op de nieuwe als op de oude blogs. Ik weet niet of ik ook de reacties van de oude blogs terug plaats, dat is weer een flink karwei extra en die tijd besteed ik liever aan...een nuttig of fraai handwerkje.

Behalve aan een enkele quilt besteed ik mijn handwerkuurtjes de laatste jaren vooral aan de nuttige en fraaie handwerken. Een mooie selectie daarvan is bijeen verzameld in een Souvenir de ma Vie. Verder vind je hier stopwerk, merklappen en diverse andere bekende of minder bekende handwerktechnieken. Ook over bezoekjes aan tentoonstellingen en andere handwerkgerelateerde uitstapjes kun je hier het een en ander lezen. Ik exposeer zelf zo nu en dan en ook daarover lees je bij nuttig en fraai.

Ik wens je veel plezier bij Nuttig en fraai,
Marcella

vrijdag 21 december 2007

Aan een draadje

Soms hangt het geluk van je handwerkje af van een draadje. Wie zich dit logje nog herinnert weet dat ik naarstig op zoek was naar een bolletje DMC nummer 12. Marianne bood ruimhartig haar bolletjes aan en dat vond (en vind) ik reuze lief. Maar juist omdat er zo moeilijk aan te komen is wilde ik Marian’ne natuurlijk niet van haar bolletjes beroven. Ik had al gezocht op de handwerk- en wolbeurs en wist nog twee winkels waar het mogelijk te koop was. Elise heeft voor mij bij de eerste winkel gezocht maar die had het niet, de andere winkel zou ik met een vriendin op ons dagje uit bezoeken. Ook daar kon ik het wel bestellen maar moest dan de hele doos afnemen.

Uiteindelijk kwam ik via een tip van Jessie hier terecht en kon ik de bolletjes bestellen. Zo zie je maar hoe waardevol en nuttig een weblog kan zijn. Dank allemaal voor het meedenken en Marian’ne natuurlijk voor het lieve en zeer gewaardeerde aanbod.

Twee dagen na mijn bestelling lag de envelop al op de mat.
Naar deze twee bolletjes ben ik nu zo druk op zoek geweest, met rechts het allerlaatste eindje draad op de vorige bol.

Angstig als ik ben als het om voorraad gaat heb ik gelijk nog wat meer in verschillende diktes besteld van hetzelfde garen. Op dit moment heb ik het niet nodig maar voor ander witwerk in de toekomst kan het wel eens handig zijn.

dit rolde er verder nog uit de envelop:

Laat de winter maar komen ;)

12 Reacties

Geen opmerkingen: