donderdag 24 mei 2007

Quilts van Goede Huize

Tussen het tentoonstellingsbezoek op donderdag en vandaag zit een korte maar drukke vakantie in Parijs.
Gisteravond kwamen we terug. Het was heerlijk om zoveel reacties hier te lezen en ook op andere logs en websites was inmiddels het een en ander over de tentoonstelling in kasteel Cannenburch te vinden.

Annettepatch was er en liet een detail van een quilt zien. Het was mijn "buurquilt" en ook ik vind hem prachtig! hier een foto van de hele quilt:

Wilma gaf deze link door, leuk om te lezen hoe anderen over mijn dekentje schrijven en natuurlijk was Wilma er zelf ook bij in Vaassen.

Een "oude" quilt al en net als de quilt hierboven gemaakt door Nel Meyer. Ik zag hem voor het eerst in Haarlem, jaren geleden en hij is nog steeds verrassend mooi en actueel:

en ook deze vond ik heel bijzonder:

een applicatiequilt in broderie Perse. Prachtig gemaakt en geweldig gequilt.

Er was slechts een baby Jane in Cannenburch en dat was de mijne. De dag dat ik er was had hij niet over belangstelling te klagen en dat was natuurlijk bijzonder leuk voor mij en ook een beetje voor mijn lief want tenslotte heb ik de quilt aan hem opgedragen.

zo hing de quilt in Vaassen:

en zo hangt hij in mijn achtertuin:

een beetje zonlicht doet wonderen ;)

voor wie wat meer wil weten over mijn Dear Jane kan dat elders in dit weblog nog eens nalezen en zelfs de restjes van Sjaan hebben een bestemming gekregen

Geen opmerkingen: