Nuttig en fraai



Nuttig en fraai

Onder deze naam vertel ik sinds 25 oktober 2005 over mijn handwerk-leven. Tot augustus 2011 waren mijn verhalen te volgen bij web-log. Tijdens hun verhuizing heb ik de draad opnieuw opgepakt bij blogspot. Omdat ook mijn oude logs nog veel gelezen werden breng ik die over naar mijn nieuwe blogplek. Ik werk in de tijd terug van augustus 2011 tot aan 25 oktober 2005. Vind je het leuk om ook de oude blogjes mee te lezen dan weet je nu in welke volgorde ik de blogjes plaats. Reageren kan zowel op de nieuwe als op de oude blogs. Ik weet niet of ik ook de reacties van de oude blogs terug plaats, dat is weer een flink karwei extra en die tijd besteed ik liever aan...een nuttig of fraai handwerkje.

Behalve aan een enkele quilt besteed ik mijn handwerkuurtjes de laatste jaren vooral aan de nuttige en fraaie handwerken. Een mooie selectie daarvan is bijeen verzameld in een Souvenir de ma Vie. Verder vind je hier stopwerk, merklappen en diverse andere bekende of minder bekende handwerktechnieken. Ook over bezoekjes aan tentoonstellingen en andere handwerkgerelateerde uitstapjes kun je hier het een en ander lezen. Ik exposeer zelf zo nu en dan en ook daarover lees je bij nuttig en fraai.

Ik wens je veel plezier bij Nuttig en fraai,
Marcella

dinsdag 3 januari 2006

crazy?

Dat lijkt wel een crazy-quilt hoorde ik mijn lief net roepen...Soms kijkt hij rond op google earth een programma waarmee je ieder plekje op de wereld van bovenaf kunt bekijken; zijn gluren naar de buren was deze keer in Pennsylvania bij de Amish gemeenschap Intercourse.
Het totaal plaatje lijkt inderdaad wel een beetje op een crazy quilt.. je kunt goed zien dat iedere Amish familie in haar eigen landbouwprodukten voorziet; elk stukje land is verdeeld in keurige strookjes met op ieder strookje een andere cultuur.
Het geheel ziet er uit als een lappendeken
De Film "For richer or poorer" met Tim Allen en Kirstie Alley speelt zich af in Intercourse...Zij spelen een echtpaar dat voor de belasting op de vlucht is en noodgedwongen onderduikt bij een Amish familie..bij het naderen van de gemeenschap leest Kirstie hardop de naam van het dorpje voor: "Intercourse"
"Not in a million years" zegt haar echtgenoot terug
Het dorpje Intercourse blijkt dus echt te bestaan...
Op http://www.padutch.com/quilts.shtml zijn een heleboel Amish quilts te bewonderen.

3 opmerkingen:

anneke zei

maar hij heft wel echt gelijk: het is ook net een crazy quilt, je kunt het zo voor een ontwerp gebruiken. prachtig!

k ga maar weer eens wat doen: handwerken dan, geen straf...

Berthi zei

Mooi plaatje! Ik ben helemaal weg van de Amish quilts!

Juul zei

Google Earth is heel erg leuk, ik zit er ook vaak mee te spelen.
Groetjes Juul :)