zondag 7 februari 2010

Dramatisch druk

Al een week ga vrijwel weblogloos door het leven. Ik heb het druk, heel, heel erg druk. De voorbereidingen voor de Timmerwerf zijn in volle gang. Vrijdag waren we er met alle lapjes en spullen om een begin te maken met inrichten en de dagen ervoor en erna was er zeer intensief contact om nog van alles te kunnen regelen.
Op donderdag kwam de borduurgroep bij elkaar en omdat op een na iedereen present was, werd het een heel gezellig maar luid gekakel.
Tussen al deze zaken door was er Zoon. Er moest een stageplek geregeld, er was zowaar wat te kiezen (wat een luxe!) daarna onderdak gezocht (hij koos voor de verste plek, Groningen), hij moest naar de tandarts en de kaakchirurg waar nu in de afspraken gesnoeid en geschoven moest worden, dan waren er problemen met de stroomvoorziening in zijn huis waardoor er over drie dagen verdeeld monteurs op de gekste momenten langs kwamen. Ik denk dat er deze week voor een klein vermogen aan belkosten tussen hem en mij is verbruikt :)

Vrijdagavond kwam Zoon fonduen en dat was erg gezellig. Zaterdagmiddag zouden we dan zijn vertrek vieren met een lunch bij Elise thuis maar op de valreep stond er bij Zoon opnieuw een elektro-monteur op de stoep zodat de hoofdgast verstek moest laten gaan. Natuurlijk gingen wij wel naar Liesje, aten daar een zalige lunch en genoten van Sophietje.

Schoonzoon verblijde me met een armvol tulpen. Zo lief!

We hadden ook nog een zeer gezellige bijna middag-vullende lunch met vrienden eerder in de week wat eveneens een heerlijk rustpuntje was rond alle hectiek.

Ik heb zowaar tussendoor ook nog wat steekjes gemaakt en enkele nieuwe projecten opgestart.
kijk je even mee?

Met de souvenirgroep maken we een letterlap in verschillende steken.
Ik heb op een grote lap linnen batist (Needles4all) een alfabet getekend en ben begonnen aan een klein bloementakje in Frans borduurwerk wat straks de hoekpunten siert. Ik gebruik daarvoor zijden garen van Venne.

Je moet goed turen om de dunne potloodstreepjes te kunnen zien op de foto, maar voor het borduren is het goed genoeg.

Dan begonnen we een nieuw project met de borduurgroep en dat is een lapje met kronen. Nu kan ik niet zonder werkje aankomen – het was nota bene mijn idee om het lapje te maken, dus donderdag avond frutselde ik snel-snel een klein beginnetje op een lapje roomwit ecru (van Kunst en Vliegwerk) 22 draads is het en ik borduur er op met zijde van au ver à soie. Ieder heeft zijn eigen idee en plan en het was erg leuk om al die ideetjes en plannetjes te bespreken in de groep. Ik zal later eens wat meer over onze kronen-merklapjes laten zien.

Ik ga uit van een bestaand lapje wat ik aanvul met eigen kroontjes en initialen. Het wordt helemaal in rood geborduurd en is straks aan twee kanten vrijwel hetzelfde. Althans, dat is de uitdaging ;) Ik begin onderaan in het midden met een boompje.

Dan was ik al gestart met de borduurrol van Rosina Luger en daar voeg ik met enige regelmaat wat steekjes aan toe.

ik ben inmiddels halverwege Bonheur nr 6, de lege vlakjes worden opgevuld met een kleurschakering in rood, dit keer van boven naar beneden. Ik ben benieuwd of dat ook extra reliëf op gaat leveren.

Morgen heb ik vrij.
Dinsdag gaan we weer verder in De Lier.

tot ziens daar allemaal
(oh ja..Dijn heeft zojuist hier op nuttigenfraai een oproepje geplaatst. Als je zin en gelegenheid hebt om dinsdag de 16e februari naar de Timmerwerf te komen, neem dan even contact op met haar want zij gaat het regelen met met museum.)

29 Reacties

Geen opmerkingen: