zondag 21 februari 2010

Een rare week

Na een geslaagde opening van de tentoonstelling in De Lier volgde een zeer gezellige eerste dag in het museum waar onder anderen weblogsters Betty, Monica en Annette met vriendinnen acte de presence gaven. Daarna was het feest bij Sophie die heel echt jarig was deze tweede verjaardag .

Dinsdag kwamen de Webloggers onder aanvoering van Dijn om de tentoonstelling te bezoeken en een show and tell van hun eigen meegebrachte werken te geven. Dijn bracht enorme lappen mee zoals alleen zij ze kan vullen, overdadig, prachtig van kleur en groot, echt Groot! José was er en bracht de inmiddels veel geroemde Sjaan mee die ik eindelijk in levende lijve mocht ontmoeten. Wat een genoegen!
Hilly was er en dat was een zeer gezellig weerzien, onze eigen Basje en Story of two Sisters Tineke. Marlies kwam met man en Haagsche bee-Anneke ook en tesamen met de Zuiderlingen: de Lanterfanters Dijn en Maria plus Dijn’s Peet telden we veertien personen aan de gezellige lunch in De Bongaard.

Na de lunch gingen we op verzoek van onze gasten voor een tweede keer de tentoonstelling rond, er werden foto’s gemaakt, plannen gedeeld, er werd genoten van de lappen en er waren cadeautjes ;) De verhalen kun bij José bij Dijn lezen. Bij José zie je ook de prachtige werkjes die Marlies en Anneke meebrachten. Ook had Trijnie een aantal dozen met oude handwerkboeken meegebracht waar ieder heerlijke schatten in vond.

Woensdag bracht de post mooie dingen zoals een prachtig alfabet van Monica, een mooie kaart van iemand die ik bij de opening van de tentoonstelling heb ontmoet en ook een brief van een gemeente.
Daarna ben ik vanaf woensdagmiddag bezig geweest om het onheil wat daar uit voort zou vloeien af te wenden.
Vrijdagmiddag om vier uur was – door ingrijpen van buitenaf- de kwestie ten stadhuize eindelijk opgelost en werd ik gebeld werd door een hogere ambtenaar die aangaf dat er inderdaad wel erg veel fout was gelopen bij de gemeentelijke dienst. Ik wacht even de schriftelijke afhandeling af maar blij ben ik niet met hoe deze gemeente met haar burgers omgaat. Zelfs de bejegening was zeer onbehoorlijk. Ik heb de afgelopen dagen helaas dus weinig anders kunnen doen dan rampenbestrijding en dat net in een week dat er zoveel leuks te melden was.

Gisteren was ik weer in De Lier en daar was het wel gezellig, fijn en inspirerend. Leuke mensen ontmoet en heel veel van hen enthousiast naar huis zien gaan, hetzij om de zolder op te duiken om (groot-)moeders oude handwerkjes op te zoeken, hetzij om met een hoofd vol ideeën zelf aan de slag te gaan. En laat dat nou net de bedoeling geweest zijn van deze expositie ;)

Gisteren was mevrouw Rafel er en behalve een heerlijke cake voor zichzelf bakte ze voor mij een heerlijke eenpersoons taartje:

Ik ben benieuwd wat Sophie ervan vindt als ze weer eens bij oma op de thee komt ;)
Ik kreeg eerder deze week een lief naaidoosje wat ik eerst wil inrichten voor ik het laat zien, ontzettend heerlijke bonbons uit het Zuiden, want daar maken ze de lekkerste (manlief vindt ze ook heerlijk) en bloemen.
Ik kreeg het eerste Kerstballetje van dit jaar, een prachtige aanwinst op de verzameling, kijk maar:

Toen ik Annette hartelijk dankte voor het schaapje mailde ze terug dat zij dacht dat het een konijntje was ;) Bij nadere beschouwing van de anatomie denk ik dat Annette gelijk heeft. Misschien kan Nijntje straks even voorhangen aan een paastak ;)
Van Annette kreeg ik ook deze beeldige speldjes:

en van Betty de mooie doek eronder en het prachtige boeket. Het leuke doosje kreeg ik vrijdag van een van de Souvenirvriendinnen. Benieuwd wat erin zit?

twee zakdoekjes met een voorbeeldje voor een monogram. Er zitten twee naaldjes bij en een klosje zijde dus ik kan direct aan de slag. Er schijnt nog een vervolg te komen op dit cadeautje maar daar weet ik verder niets meer over te vertellen. Ik vind het zo al zo’n lief cadeautje !

Dit was het even voor nu, er is nog meer te melden want er is nog een viertal zeer bijzondere presentjes met opdracht te laten zien, maar daarover later meer.
Ik ga nu eerst eens heerlijk bijlezen op de andere weblogs.
Fijne zondag!

20 Reacties

Geen opmerkingen: