woensdag 27 januari 2010

Blauwe golf

Blauw wilde ze en of ik misschien zo hier of daar ook wat blauws had om te tonen.
Bij Dijn is vandaag een blue wave gaande. Aanvankelijk bedoeld als inkijkje in de blauwe keuken maar gaandeweg werden er ook andere blauwen ten tonele gevoerd.

Dijn, wat dacht je van dit merklapje? Het is er eentje uit de periode dat ik nog niet in de gaten had dat het wel aardig zou zijn om een datum en initialen (of naam) toe te voegen. Ik denk dat het een patroontje is uit Ariadne, jaren 90 schat ik.

Van het merklapje is het maar een kleine stap naar dit geboorte-lapje. Ik kreeg het van een tante bij de geboorte van onze zoon. Mijn tante is een aantal jaren geleden overleden en het lapje is dus niet alleen een herinnering aan de kraamtijd van zoonlief maar ook aan mijn tante.

Sommige speurneuzen hebben nu al ontdekt dat het lapje op een ander blauw gevalletje ligt: een oude Souvenir de ma Jeunesse. Deze is niet voor de tentoonstelling in de Lier dus ik kan hem nu hier laten zien:

en dan tot slot een heel klein quakertje uit de beginperiode van de quaker-lapjes-rage. Niet groter dan een cm of 12 in het vierkant en gemaakt in 2005

en terwijl jullie hier kijken stap ik even op de Zuid-westlijn boemel om Dijn te berichten dat mijn Blues er op staan.

26 Reacties

Geen opmerkingen: