donderdag 1 januari 2009

Een nieuw jaar

De kop is eraf, het nieuwe jaar is begonnen. Keek ik gisteren (en ik was niet de enige) terug op handwerkjaar 2008, vandaag geef ik vast een kleine vooruitblik op de plannen en ideeën van het nieuwe jaar.

Op dit moment leg ik de laatste hand aan mijn vlinderlapje. Ik maakte dat vorig jaar voor mijn Souvenir en het was niet helemaal af toen ik het weglegde. Als je goed kijkt zie je in dat de rand nog meer kleine gaatjes gemaakt moeten worden en ook moet er nog onder en boven een klein zoompje. Ik ben er vorige week en vandaag druk mee bezig geweest. Ik heb namelijk een beetje haast: eind volgende week moet ik het inleveren en dan gaat het naar een tentoonstelling in Antwerpen. Ik zal daar nog een apart logje aan wijden want ik weet dat er behalve mijn piepkleine inbreng erg veel ander moois te zien zal zijn.

Ander januari nieuws heeft te maken met dit logje. Naar aanleiding van een nieuw nummer van Handwerken zonder Grenzen wat op de mat plofte schreef ik een log.
Ik schreef toen:"twee handwerkwedstrijden dit keer om tijdens de lange zomer aan mee te doen: wordt het een zakdoekje of een "luchtig" handwerkje?"

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nooit mee doen aan welke wedstrijd dan ook. Maar deze keer was anders. In mijn vakantiekoffer deed ik een zakdoekje, wat garen en mijn plannetje. Ik maakte een beginnetje in de Haute Savoie, gezeten op het bed van onze hotelkamer. Twee maanden later nam ik het mee naar de Elzas en liet daar het vervolgens liggen, te veel in beslag genomen door een zeker witwerkje.
pas half oktober dacht ik aan het zakdoekje terug en het was nu of nooit. Er was inmiddels toch het nodige werk aan verricht en ik wist dat als ik het nu niet afmaakte ik het zou laten liggen.

Het was voor Sophie...die had nog geen zakdoekje...

Snel aan de slag (witwerkje tijdelijk in de ijskast) en net op tijd verzond ik mijn doekje.

Hoe een en ander afliep lees je elders
Jullie komen toch wel kijken ? :)

23 Reacties

Geen opmerkingen: