zondag 24 februari 2008

Waar ze níet mee bezig was

We gaan het eens anders doen; ik vertel jullie eens waar ik ni­et mee bezig ben.
Ik had nog wat foto'tjes in de wachtrij met dingen van toen. Zoals bijvoorbeeld dit voorproefje in tapisserie.

Daar zijn "wij", het Souvenir-groepje al een tijdje mee bezig. We kregen twee kleine doosjes met mooie wol en een stukje fijn stramien. Het bleef een tijdje liggen want met mijn schouder wilde dat niet zo lukken om op dat stijve stramien te borduren. Ook was ik er niet helemaal zeker van dat ik wel op de goede weg was, het stramien is een beetje hard om in een souvenir te verwerken. Misschien ga ik het dus straks wel helemaal anders doen, even broeden over het nieuwe ideetje wat ik heb en dan komt het vast goed.

Wat ook min of meer blijft liggen is dit:

Ik doe af en toe een klein stukje ( ik bouw het quilten voorzichtig weer op ) maar echt opschieten doet het niet. Toch heb ik al met al bijna de eerste van acht ruiten af. Ik denk wel dat het quilten van de vierkanten en driehoeken, de stukken zonder naadjes wel wat sneller zullen gaan.

Wat deed ik dan wel dit weekend ? Om te beginnen borduurde ik verder aan de merklap, het Franse meisje staat inmiddels stevig met beide benen tussen de struiken. Nog even en er zit een hoofdje op en pas dan...mogen jullie het zien.
Ook maakte ik Dingen... maar die zijn nog geheim. Even geduld en kom vooral nog eens terug ;)

14 Reacties

Geen opmerkingen: