woensdag 11 juli 2007

Een quilt voor hem, III

Terwijl mijn lief tekende, sneed ik de helft van mijn lapjes op. Ik had van alle kleuren twee fat quarters en volgens het boek zou dat te weinig zijn. Volgens mijn eigen berekening had ik meer dan genoeg. Toch de gok maar gewaagd en eerst van alle kleuren een lapje tot banen van 5 centimeter breedte gesneden.

Dit is de tekening die als voorbeeld dient. In de ruit rechts zijn alle kleuren genummerd en dat werkt erg fijn.

Terwijl Yvonnep nog aan het verzinnen was welke naam er bij mijn vorige quiltje zou passen was ik al begonnen aan mijn nieuwe quiltje. "Le soleil en vert", opperde zij en ik had een binnenpretje, want die zon lag net op de ontwerptafel. Of mijn lief zijn quiltje straks ook zo gaat noemen weet ik niet, het is tenslotte zijn quiltje, maar ik vind het een erg mooie naam.

op dit moment heb ik zeven verschillende schuine lappen van elk zeven repen genaaid.

Die worden weer in schuine banen versneden die op hun beurt ook weer aan elkaar worden genaaid tot ruiten.

ik heb inmiddels drie ruiten klaar, gisteren niet erg veel kunnen doen want de tuinman kwam en dan wil ik op de valreep net doen of ik alles onder controle heb ;)

Tsja, en welke naam krijgt het andere quiltje dan wel? Hier liet ik het zien en toen Dijn met de naam "in de kersentuin" kwam vond ik dat gelijk een plezierige naam. Ik zal binnenkort een mooi legend blok maken met deze naam erop.
Bedankt voor ‘t meedenken allemaal en in ‘t bijzonder Dijn!

Geen opmerkingen: